• Genovis AB/

Genovis webbplats med onlineförsäljning genererar de första intäkterna och öppnar upp för nya marknader

Det Lundabaserade bioteknikföretaget Genovis som utvecklar och marknadsför innovativa verktyg för medicinsk forskning öppnade upp onlineförsäljning i slutet av september. Genovis produkter, olika nanopartiklar som är så små att de inte ens är synliga i mikroskåp, har inte tidigare funnits till försäljning. Kunderna finns framförallt inom preklinisk forskning, både inom industrin och inom akademin.

Under de första veckorna har intresse visats från Europa, USA, Australien, Indien, Korea, Singapore, Brasilien och Mexico, vilket nu genererat de första intäkterna. Dessa marknader är prioriterade marknader där Genovis har för avsikt att vara representerat. Den nya webbplatsen kommer att vara ett stöd för partners och distributörer i kundrelationen.

- Att etablera online försäljning har varit vår strategi sedan den första testlanseringen för ett år sedan säger Sarah Fredriksson, VD på Genovis. Vi har nu dels en webbplats för onlineförsäljning, dels ett bakomliggande system och resurser för att kunna erbjuda våra kunder bra service och support. Det underlättar också framtida samarbete med partners och distributörer på olika geografiska marknader.

Genovis erbjuder idag produkter inom två affärsområden; biomolecule delivery och antibody engineering samt kundspecifika lösningar. I bolagets produktportfölj finns följande produkter: NIMT® FeOsilence, NIMT® FeOfection, NIMT® FeOlabeling och NIMT® FabRICATOR. Under hösten planeras ytterligare produktlanseringar.