Kommuniké från extra bolagsstämma i Genovis AB (publ)

Vid extra bolagsstämma i Genovis AB (publ) den 17 december 2008 beslutade stämman att godkänna styrelsens förslag till beslut om nyemission samt ett bemyndigande för styrelsen att, fram till nästa årsstämma, vid ett eller flera tillfällen, besluta om nyemission av aktier, med eller utan företräde för befintliga aktieägare. Genom beslut med stöd av bemyndigandet skall aktiekapitalet kunna ökas med sammanlagt högst 2 177 246,4 kronor genom utgivande av nya aktier på marknadsmässiga villkor, dock sammanlagt högst 5 443 116 aktier vid fullteckning.

Beslutet om nyemission innebär att aktiekapitalet ökar med högst 1 451 497,6 kr genom nyemission av högst 3 628 744 aktier. Bolagets aktieägare ges företräde att teckna de nyemitterade aktierna varvid tre (3) befintliga aktier ger rätt till teckning av en (1) ny aktie till kursen av tre (3) kronor.
Tidplan för nyemissionen

8 januari 2009
Sista dag för handel i Genovisaktien inklusive rätt att deltaga i nyemissionen.

13 januari 2009
Avstämningsdag för deltagande i nyemissionen, d v s de aktieägare som är registrerade i Genovis aktiebok denna dag erhåller teckningsrätter för deltagande i nyemissionen.

16 – 30 januari 2009
Teckningstid. Teckning med företrädesrätt sker genom kontant betalning under teckningstiden. Anmälan av intresse om teckning kan ske under hela teckningstiden.

16-27 januari 2009
Handel med teckningsrätter.