Asim Shaikh ny VD för Geobear Norden

Report this content

Den 13:e maj tillsattes Asim Shaikh som VD för Geobear Norden. Asim har stor erfarenhet från branschen, med fokus på markförbättring och grundförstärkning och en gedigen bakgrund inom Geobear där han i många år har arbetat med projekt över hela världen.

Shaikh började på Geobear år 2013 och har sedan dess arbetat i olika roller för att utveckla och skapa tillväxt för verksamheten i flera länder. Tidigare har Shaikh arbetat på Oracle, Synygy och Phenomena där hans fokus har legat på försäljningsledning och marknadsexpansion till nya geografiska områden.

Sverige och Finland befinner sig i en tillväxtfas där Shaikhs kunskaper från att ha byggt den Polska marknaden från grunden till ett idag känt varumärke inom geopolymerinjektering med fortsatt kontinuerlig tillväxt, kommer väl till pass.

Otso Lahtinen, ägare av Geobear globalt säger "Vi är glada att välkomna Asim till det nordiska Teamet. Han är brinner för att leverera resultat och känner verksamheten på djupet, från sina tidigare erfarenheter inom bolaget.”

När det gäller framtiden för Geobear i Norden säger Shaik:

"Min vision är att göra Geobear till förstahandsvalet när det gäller sättningsproblem som våra kunder står inför, oavsett om det gäller privata bostäder, företagsfastigheter eller infrastrukturmarknaden i Norden.“

"Men först kommer vi att fokusera på att skapa kontinuerlig tillväxt genom rätt fokus, personalutbildning och genom att anställa och behålla talanger. Den nordiska marknaden har stor potential, och vi avser att skapa en organisation som drivs av tillväxt utan att tumma på kundnöjdheten. "

Det nordiska Geobear-teamet välkomnar Asim Shaikh ombord och ser fram emot en bra andra halva av 2019.

För mer information är du välkommen att kontakta

Julia Erikson
Marketing Manager Nordics
010 - 14 550 15  |  julia.erikson@geobear.com

Geobear är en privatägd, global markteknikentreprenör som tillhandahåller störningsfria och värdeskapande lösningar för bostads-, industri- och infrastruktursektorn.

I 36 år har Geobear genomfört mer än 200 000 projekt över hela världen, genom tillämpning av sin innovativa teknik för geopolymerinjektering. Vi leder byggbranschen mot mer socialt hållbara lösningar för grundförstärkning.

Taggar:

Snabbfakta