Arkitektritade möbler från senaste seklet i unik utställning

På Kölns berömda museum för tillämpad konst – Museum für Angewandte Kunst –  visas till och med den 22 april en unik utställning med möbler designade av några av det senaste seklets största arkitekter. Utställningen äger rum bara två timmars flygresa från Stockholm med Germanwings som har direktförbindelse mellan Stockholm Arlanda och Köln/Bonn.

Produkt- och industridesign är en egen konstart men det är även vanligt att namnkunniga arkitekter själva designar sina favoritmöbler. I utställningen ”Från Aalto till Zumthor” ingår såväl delar av museets egen kollektion som möbler ritade av arkitekterna Alvar Aalto, Marcel Breuer, Egon Eiermann, Norman Foster, Peter Zumthor och många fler. Utställningen försöker bland annat ge svar på den intressanta frågan om det finns något som är utmärkande för arkitektritade möbler till skillnad från industridesignade.

Museets ständiga utställningar omfattar förutom utsökta möbler även en imponerande samling av guldsmide, textilier, glas, keramik, porslin, grafik, fotografi, mode, arkitektur och industridesign.

Mer information om utställningen finns på www.museenkoeln.de

Svenska besökare flyger bekvämast med Germanwings, ett av Europas ledande och populäraste lågprisbolag, som har en direkt flygförbindelse mellan Stockholm Arlanda och Köln/Bonn med en restid på bara två timmar.

Boka flyg på www.germanwings.com eller ring 0770 930 733.

För mer information om Germanwings vänligen kontakta Cecilia Wikström, Comvision AB,

tel: 070 608 09 78, cecilia@comvision.se, www.comvision.se

Germanwings är ett av Europas mest framgångsrika lågprisflygbolag. Bolaget flyger från sina huvudflygplatser i Köln/Bonn, Stuttgart, Berlin-Schönefeldt, Dortmund och Hannover till över 90 destinationer på den europeiska kontinenten, Israel och Nordafrika. Bolaget har en ung flotta bestående av 32 flygplan av modellen Airbus A319.