Besök årets Pridefestival i Köln

En av världens mest spektakulära Pridefestivaler är den i Köln. Årets gatufest går av stapeln den 6 – 8 juli, och på bara två timmar kan svenska besökare resa dit med direktflyg från Arlanda med lågprisbolaget Germanwings.

Den sprudlande pridefesten startar fredagen den 6 juli klockan 18.00 med officiell invigning på den stora scenen på Heumarkt. På gatorna och tre olika scener kan besökare under hela helgen njuta av många fantastiska shower såväl som paneldebatter, kulturprogram och mer reflekterande aktiviteter för att minnas de som dött i AIDS genom åren. Festivalen avslutas med den traditionsenliga paraden genom stadens centrala delar på söndagen. Mer än 120 ekipage kommer att delta i paraden.

Mer information om festivalen finns på www.colognepride.de

För att besöka Köln under Pridefestivalen flyger svenskar snabbt och smidigt från Arlanda med Germanwings direkt till Köln. Resan, som tar två timmar, bokas på www.germanwings.com eller telefon 0770 930 733.

För mer information om Germanwings vänligen kontakta Cecilia Wikström, Comvision AB,

tel: 070 608 09 78, cecilia@comvision.se, www.comvision.se

Germanwings är ett av Europas mest framgångsrika lågprisflygbolag. Bolaget flyger från sina huvudflygplatser i Köln/Bonn, Stuttgart, Berlin-Schönefeldt, Dortmund och Hannover till över 90 destinationer på den europeiska kontinenten, Israel och Nordafrika. Bolaget har en ung flotta bestående av 32 flygplan av modellen Airbus A319.