Besök den glamorösa klassikern Casablanca med Germanwings

Sommartidtabellen bjuder på ännu en nyhet i Germanwings linjenät, nämligen Marockos största stad Casablanca. Den glamorösa staden blir den fjärde destinationen på den afrikanska kontinenten för det tyska lågprisflygbolaget. Flygningarna utgår från Köln/Bonn, dit Germanwings har en billig och bekväm direktanslutning från Stockholm Arlanda. Flygningarna till Casablanca inleds i juni.

Germanwings expansion utanför Europa fortsätter med en fjärde afrikansk destination efter Tunis, Tanger och Nador. Casablanca på atlantkusten är med sina 3,3 miljoner invånare både Marockos största stad och Nordafrikas största hamn. Den här mytomspunna metropolen har en lång historia och bjuder på en mängd spännande sevärdheter.

Gamla stan med sina vindlande gränder och marknadsstånd får inte missas. För sol- och badsugna besökare rekommenderas området Ain Diab vars vackra stränder är ett populärt utflyktsmål för stadens invånare. Moskén Hassan II är en annan av Casablancas huvudattraktioner. Det är den femte största moskén i världen och dess 210 meter höga minaret stod färdig 1993. Det är faktiskt världens högsta religiösa byggnad.

Från och med den 6:e juni flyger Germanwings mellan Köln/Bonn och Casablanca en gång i veckan, till Casablanca kl 22:45 onsdagskvällar och tillbaka till Köln/Bonn på natten mellan onsdag torsdag med avgång klockan 01:00.

Flygresan till Casablanca bokas enklast på www.germanwings.com. Njut av Germanwings prisvärda, bekväma och serviceinriktade flygningar och ta chansen att besöka en magisk stad.

För mer information om Germanwings vänligen kontakta Karina Wrobel, Comvision AB, tel: 0706 89 11 36, karina@comvision.sewww.comvision.se

Germanwings är ett av Europas ledande lågprisflygbolag och flyger till över 75 europeiska destinationer från sina sex tyska huvudflygplatser, Köln/Bonn, Berlin, Stuttgart, Hamburg, Dortmund och Hannover. Bolaget har en ung flotta bestående av 30 flygplan av modellen Airbus A319. Germanwings flyger direkt från Stockholm Arlanda till Köln/Bonn fyra gånger i veckan.

Boka flyg på www.germanwings.com eller ring 0770 930 733.