Besök Europas största reggaefestival

Den 6 till 8 juli arrangeras Europas största reggaefestival, Summerjam, i Köln för 27:e året i rad. Toppartister från hela världen medverkar i musikfestivalen som årligen lockar 25 000 – 30 000 besökare. Svenska reggaeälskare når festivalområdet på ett par timmar med lågprisbolaget Germanwings direktflyg från Stockholm Arlanda till Köln.

Festivalen, som för några dagar förflyttar Karibien till Europa, går av stapeln i och runt sjön Fühlinger See i Köln. Musiken levereras från scener och tält på en ö medan många av besökarna campar runt sjön.

Festivalen har anordnats den första helgen i juli varje år sedan 1986. Under åren har alla de största artisterna inom musikgenren spelat vid denna gigantiska happening. Årets artistlista omfattar:

Sean Paul, Burning Spear, Stephen Marley, Alborosie, SOJA, Midnite, Groundation, Irie Révoltés, U-Roy, Max Herre, Nneka, Amadou & Mariam, Protoje, Marsimoto, Million Stylez, J Boog, Tiken Jah Fakoly, Danakil, Collie Buddz, Assassin, Jamaram, Hollie Cook, Ladi6, Natty, RAF 3.0, Raggabund, Jahcoustix, Dreadzone, Christopher Martin, Prinz Pi & Band, Sebastian Sturm, Lord Kossity, Berlin Boom Orchestra, Bomba Estéreo, Blitz The Ambassador, Flo Mega, Skarra Mucci, Raging Fyah med flera.

Programmet kommer att kompletteras med ännu fler artister.

För mer information och biljettbokning, se www.summerjam.de

Germanwings flyger tur och retur Arlanda – Köln måndagar, onsdagar, fredagar och söndagar. För mer information och biljettbokning, se www.germanwings.com

För mer information om Germanwings vänligen kontakta Cecilia Wikström, Comvision AB,

tel: 070 608 09 78, cecilia@comvision.se, www.comvision.se

Germanwings är ett av Europas mest framgångsrika lågprisflygbolag. Bolaget flyger från sina huvudflygplatser i Köln/Bonn, Stuttgart, Berlin-Schönefeldt, Dortmund och Hannover till över 90 destinationer på den europeiska kontinenten, Israel och Nordafrika. Bolaget har en ung flotta bestående av 32 flygplan av modellen Airbus A319.