Billigt och barnsligt roligt i Berlin

Berlin är ett utmärkt resmål för en långhelg med barn. En lagom kort flygresa som också tilltalar familjens plånbok då lågprisflygbolaget Germanwings erbjuder rabatterade biljetter för barn. Utbudet av familjevänliga upplevelser i Berlin är stort och varierat. Vad sägs om att vara med vid matningen av vilda djur på Berlin Zoo eller att lära sig allt om flyg och fula fiskar.

Flygresan tar inte mer än 1,5 timmar med Germanwings som flyger direkt från Arlanda till Berlin sex gånger i veckan under sommarhalvåret. Perfekt avstånd för den som reser med otåliga barn. I Berlin finns många roliga saker att uppleva som passar hela familjen. Berlin Zoo, är en av de mest besökta djurparkerna i världen. Mycket tack vare isbjörnen Knut som föddes 2006 och blev lämnad av sin mor. Han föddes upp för hand av djurparken och kom att älskas av miljoner stora och små besökare. Förutom Knut finns här mer än 1400 arter och en av de populäraste attraktionerna i parken är matningen av djuren.

En regnig dag är Berlins tekniska museum ett bra val. Museet berättar om ny och gammal teknik som är intressant för både den djupt teknikkunnige till nybörjare och barn. Utställningarna låter besökaren klämma och känna på riktiga flygplan och väderkvarnar och barnen får bl a prova på att tillverka papper. Utifrån är byggnaden lätt att känna igen, det är den med ett flygplan på taket! Fram till 3 juli pågår en specialutställning som handlar om tekniken för att fotografera under vatten. 8o foton av fula fiskar och fina färger gör utställningen till en skön och torrskodd resa under vatten. Ett tips är att efter kl 15.00 går barn och studenter upp till 18 år in gratis på museet.

För mer information om Berlin Zoo och Berlins tekniska museum besök http://www.zoo-berlin.de/ och http://www.sdtb.de

Germanwings är ett av Europas ledande lågprisflygbolag och flyger till 75 europeiska destinationer från sina sex tyska huvudflygplatser, Köln/Bonn, Berlin, Stuttgart, Hamburg, Dortmund och Hannover. Bolaget har en ung flotta bestående av 30 flygplan av modellen Airbus A319. Germanwings flyger direkt från Stockholm Arlanda till Köln/Bonn och Berlin fyra gånger i veckan under vinterhalvåret.

Boka på
www.germanwings.com eller ring 0770 930 733

För mer information om Germanwings vänligen kontakta Maya Johansson, Comvision AB, Tel: 08 – 545 063 23,
maya@comvision.sewww.comvision.se