Fåtal flygstolar kvar till damernas fotbolls-VM

Att det svenska damlandslaget i fotboll ligger på femte plats i världsrankingen, och har goda chanser att ta medalj i årets fotbolls-VM, har gett svenskarna fotbollsfeber. Det märks inte minst hos lågprisflygbolaget Germanwings som endast har ett fåtal platser kvar på direktflyget till Köln och de svenska damernas första match i Leverkusen.

Efter succén med herrarnas fotbolls-VM 2006, förbereder sig Tyskland för ytterligare en fotbollsfest när FIFA damfotbolls-VM 2011 äger rum i nio tyska städer. Invigningsceremonin och öppningsmatchen går av stapeln i Berlin den 26 juni och finallagen möts i Frankfurt den 17 juli.

Svenskorna spelar sin första match den 28 juni i Leverkusen, beläget en mil utanför kulturstaden Köln dit Germanwings flyger direkt från Arlanda sex gånger i veckan under sommarhalvåret. Men för den fotbollssugna resenären är det nu hög tid att boka sin resa, efterfrågan på platser har varit extremt stor och flygstolarna börjar redan ta slut.

Leverkusen erbjuder förutom toppmatcher i fotboll även ett stort utbud av andra spännande fritidsaktiviteter. Upplevelsebadet Calevonia är ett populärt val för hela familjen med sin virvelkanal, jätteruschbana och ångbad. Ett annat intressant besök är den japanska trädgården, som utsetts till en av de vackraste parkerna i Tyskland, och ligger intill jaktslottet Morsbroich, stadsmuseet för nutidskonst.

För mer information om fotbolls-VM och Leverkusen, besök www.germany.travel eller www.FIFA.com

Germanwings är ett av Europas ledande lågprisflygbolag och flyger till över 70 europeiska destinationer från sina sex tyska huvudflygplatser, Köln/Bonn, Berlin, Stuttgart, Hamburg, Dortmund och Hannover. Bolaget har en ung flotta bestående av 30 flygplan av modellen Airbus A319. Germanwings flyger direkt från Stockholm Arlanda till Köln/Bonn och Berlin sex gånger i veckan under sommarhalvåret.

Boka på www.germanwings.com eller ring 0770 930 733

För mer information om Germanwings vänligen kontakta Maya Johansson, Comvision AB, Tel: 08 – 545 063 23,
 maya@comvision.se, www.comvision.se