Fler Germanwings-flyg till populära turistorter

Lågprisflygbolaget Germanwings utökar under sommaren antalet avgångar till flera populära turistorter runt om i Europa. Därmed kan fler resenärer resa till sol och semester med lågprisflyg från Arlanda via Köln.

Redan från och med påskhelgen ökar flygbolaget antalet avgångar från Köln till semesterön Mallorca. Under sommaren kommer lågprisflygbolaget dessutom att utöka flygrutterna till ögruppen ytterligare, från tre till fyra gånger om dagen på onsdagar och torsdagar.

För den vandringsintresserade kommer Germanwings från och med juli att utöka avgångarna mellan Köln/Bonn och Salzburg. Utöver de fem flygningarna per vecka som lågprisflygbolaget flyger under vinterhalvåret kommer det under sommaren även gå flyg på torsdagar. I augusti erbjuder Germanwings också ytterligare flyg till den österrikiska orten Kalgenfurth am Wörthersee, även den på torsdagar.

Lågprisflygbolaget startar under sommarmånaderna även fler flyglinjer till populära resmål i Kroatien. I slutet av juli kommer flygbolaget först att utöka flyglinjerna till Zadar med ett onsdagsflyg. Dessutom sätts flyg till Pula in på tisdagar och fredagar mellan juli och september. Det innebär att man, med Germanwings, kan flyga till destinationen fyra gånger i veckan under sommarperioden.

Germanwings satsningar på Italien fortsätter också och flygbolaget kommer från och med maj att erbjuda en ny avgång till Pisa på torsdagar. Det gör att resenärer har möjlighet att flyga från Arlanda via Tyskland till den populära italienska semesterorten fem gånger i veckan.

Från den 25 juli till 5 september ger Germanwings sina resenärer möjlighet att ta sig till Greklands vackraste stränder och sköna bad. Flygbolaget utökar flyglinjen till den grekiska staden Thessaloniki med avgångar på måndagar och onsdagar. I slutet av juli sätter lågprisflygbolaget även in ytterligare en avgång till Kavala.

Germanwings är ett av Europas ledande lågprisflygbolag och flyger till 75 europeiska destinationer från sina sex tyska huvudflygplatser, Köln/Bonn, Berlin, Stuttgart, Hamburg, Dortmund och Hannover. Bolaget har en ung flotta bestående av 30 flygplan av modellen Airbus A319. Germanwings flyger direkt från Stockholm Arlanda till Köln/Bonn och Berlin fyra gånger i veckan under vinterhalvåret.

Boka på www.germanwings.com eller ring 0770 930 733.

För mer information om Germanwings vänligen kontakta Maya Johansson, Germanwings Sverige på tel: 08-45 063 23, maya@comvision.sewww.comvision.se