Fler reser med Germanwings

Närmare 737 600 passagerare flög med lågprisflygbolaget Germanwings under maj 2012. Det är en ökning med 3,3 procent jämfört med motsvarande månad föregående år.

Det stigande passagerarantalet innebär att kabinfaktorn, dvs utnyttjandegraden på Germanwings flygplan ökade med två procentenheter till hela 78,6 procent under månaden.

Germanwings har befäst sin position som marknadsledande bolag på flygplatsen i Köln/Bonn och återerövrat ledarpositionen på Stuttgarts flygplats. Bolaget har en ung flotta bestående av 32 flygplan av modellen Airbus 319.

Germanwings flyger direkt från Stockholm Arlanda till Köln/Bonn på två timmar, och därifrån vidare till många destinationer i Europa samt Israel och Nordafrika. Resorna bokas på www.germanwings.com eller tel 0770 930 733.

-----

För mer information om Germanwings vänligen kontakta Cecilia Wikström, Comvision AB,

tel: 070-608 09 78, cecilia@comvision.se, www.comvision.se

Germanwings är ett av Europas mest framgångsrika lågprisflygbolag. Bolaget flyger från sina huvudflygplatser i Köln/Bonn, Stuttgart, Berlin-Schönefeldt, Dortmund och Hannover till över 90 destinationer på den europeiska kontinenten, Israel och Nordafrika. Bolaget har en ung flotta bestående av 32 flygplan av modellen Airbus A319.