• Germanwings/

Flyg bort från stressen med Germanwings: Unna dig en avslappnande spa-vistelse med bad i varma källor i Köln

Köln är inte bara en modern designstad, staden är även en kurort med statscertifierat välgörande mineralvatten från underjordiska vulkaniska källor. Passa på att ta hand om dig själv och unna dig en skön spa-vistelse med hälsobad på något av stadens termiska bad. Du flyger hit snabbt, billigt och bekvämt med Germanwings.

När sightseeing, galleribesök och shopping har sugit musten ur Kölns besökare bjuder staden även på goda möjligheter till vila, ro och kroppsvård på något av de många therme, det vill säga spa och kurbad, som finns i staden med omnejd. Anläggningarna erbjuder varma och kalla bad i välgörande källvatten med höga mineralhalter som är både hälsofrämjande och avslappnande. På de olika thermen finns även restauranger, träningslokaler och möjlighet att få massage och andra behandlingar.

Det var inte förrän i början av 1900-talet som Köln etablerades som kurort. Under borrningar efter dricksvatten upptäcktes källor med mineralhaltigt vatten som är perfekt lämpat för hälsokurer. Vattnet från källorna är certifierat av tyska staten som hälsovatten och kan drickas för att lindra mag- och tarmproblem eller användas till bad som främjar blodcirkulationen, är bra för lederna och diskarna i ryggen, huden och mycket annat.

Ett av de populäraste ställena är Claudius Therme, vackert beläget mitt i Kölns Rheinpark med utsikt över katedralen. Här kan man tillbringa en hel dag med att gå mellan olika bassänger, ta välgörande kroppsbehandlingar och återställa vätskebalansen i kroppen med det friska källvattnet som finns i dricksfontäner på hela området. Vattnet i de många poolerna inomhus och utomhus är mellan 33-37 grader varmt och kommer från naturliga vulkaniska källor. Det går lika bra att besöka baden på vintern som på sommaren och det är öppet till midnatt varje dag.

Neptunbad Premium Sports & Spa är en annan centralt belägen hälsoinrättning väl värd ett besök. Här finns varma och kalla bad, bastu och en stor modern träningsanläggning i lyxiga omgivningar.

Mitt i Kölns gamla stadskärna, intill Mauritiuskyrkan, ligger det fyrstjärniga hotellet Mauritius Hotel & Therme. Det är ett hotell och termiskt bad där gästerna har fri tillgång till spaet. På hotellet finns sju bastur, två ångbad, inomhus- och utomhuspooler, gym och en mängd kosmetiska och välgörande behandlingar som tillval. Perfekt avslappning efter en lång dags upptäcktsfärd i staden.

Fly vardagshetsen och unna dig en skön avslappning i Köln. Germanwings flyger hit två gånger i veckan med bekvämt stressfritt direktflyg från Stockholm Arlanda. Biljetten är så billig att du lätt kan ta en extra massage eller två.

För mer information om Germanwings vänligen kontakta Karina Wrobel, Comvision AB, tel: 0706 89 11 36, karina@comvision.sewww.comvision.se

Germanwings är ett av Europas ledande lågprisflygbolag och flyger till över 70 europeiska destinationer från sina sex tyska huvudflygplatser, Köln/Bonn, Berlin, Stuttgart, Hamburg, Dortmund och Hannover. Bolaget har en ung flotta bestående av 30 flygplan av modellen Airbus A319. Germanwings flyger direkt från Stockholm Arlanda till Köln/Bonn och Berlin sex gånger i veckan under sommarhalvåret.

Boka flyg på www.germanwings.com eller ring 0770 930 733.