Flyg lågpris till shopping och magiska julmarknader i Köln

Flyg lågpris till shopping och magiska julmarknader i Köln

Julkänsla och magik sprids över hela Köln när sju idylliska och världsberömda julmarknader öppnar sina ljusbelysta portar i slutet av november. Lågprisflyget med Germanwings till Köln har blivit en tradition för många européer som vill julhandla billigare och få en skön försmak av julstämningen.

Julen närmar sig med stormsteg och det är hög tid att börja planera in julklappsshoppingen. Ett kul sätt att minska julstressen är att flyga till Tyskland på ett annorlunda och festligt shoppingäventyr, julhandla till lägre priser och uppleva de magiska julmarknaderna. Mer än 160 julstugor erbjuder en stor variation av traditionella varor och handgjorda presenter. Var och en har sin egen stil. Deras glittrande ljus och fridfulla atmosfär lockar miljontals besökare från hela världen varje år.

Du kan dessutom spara pengar på att göra julklappsshoppingen i Tyskland. Priserna kan vara omkring 25 procent lägre och utbudet av prisvärda märkesvaror stort. Samtidigt bjuder Köln på sju magiska och stämningsfulla julmarknader. Intresset för de berömda julmarknaderna i Köln lockar miljontals besökare varje år, mycket beroende på att det är så enkelt och billigt att ta en weekendresa dit. Med lågprisflygbolaget Germanwings flyger man direkt till julen på bara två timmar, till ett lågt pris men med hög service. På julmarknaderna fängslas alla i familjen av de festligt upplysta och dekorativa romantiska små husen. Här finns julens alla goda dofter, från rostade mandlar till ugnsbakade äpplen och man hittar lätt julpynt och klappar för hela familjen till mycket förmånliga priser. Julmarknaden "Am Kölner Dom" är den vackraste av stadens många julmarknader där den tornar upp sig mitt framför domkyrkan. Från den magnifika julgranen mitt på torget sprider sig ett ljustält ut mot marknadens alla stånd. Här befinner man sig mitt bland marsipan- och baumkuchenbagare och konsthantverkare. En mysig flytande marknad finns också på floden Rehn vid Kölns Gamla Stan. Vill man ha ännu mer julstämning kan man njuta av ett festligt julkulturprogram med utställningar, musikaler, operor och konserter. Julmarknaderna pågår från mitten av november fram till julafton. Skriv en inköpslista, boka flyg med lågprisbolaget Germanwings, www.germanwings.com, och förbered dig på en förtrollad julweekend med både shopping och julstämning.

Mer information om julmarknaderna finns på www.koelntourismus.de

Germanwings är ett av Europas ledande lågprisflygbolag och flyger till över 65 europeiska destinationer från sina fem tyska huvudflygplatser, Köln/Bonn, Berlin, Stuttgart, Hamburg och Dortmund. Bolaget har en ung flotta bestående av 27 flygplan av modellen Airbus A319.

Germanwings flyger direkt från Stockholm Arlanda till Köln/Bonn och Berlin.

Boka på www.germanwings.com eller ring 0770 930 733

För mer information om Germanwings vänligen kontakta Emelie Berg, Comvision AB, Informationsansvarig Germanwings Sverige, Tel: 08 – 545 063 25, emelie@comvision.se, www.comvision.se