Germanwings bästa tips för en billig Berlin-weekend

Tack vare ett stort utbud av lågprisflygbolag och pressade flygpriser kan man nu enkelt och billigt besöka någon av Europas alla intressanta storstäder. Med lågprisflygbolaget Germanwings, som är kända för sin höga komfort och servicekvalitet till låga priser, kan man flyga på mycket prisvärda weekendresor direkt från Stockholm till den livliga metropolen Berlin. De billigaste resorna bokar du i god tid före avresan på www.germanwings.com.

Men det är inte bara billigt att resa till Berlin, staden klassas även som en av de billigaste huvudstäderna i Europa och med rätt planering kan man komma riktigt billigt undan. Några av de bästa tipsen för en prisvärd weekendsemester i den populära storstaden är:

•  Berlin har ett stort utbud av billiga boenden. Här finns allt från ekologiska vandrarhem till gästvänliga Bed & breakfasts. Var ute i god tid och boka ditt boende på nätet för bästa pris. Besök www.hrs.com för bra erbjudanden.
  •  Köp ett Berlin WelcomeCard på flygplatsen och få upp till 50 % rabatt på upp till 160 olika sevärdheter.
  • Upptäck Berlin på cykel. Berlin är en cykelvänligstad med breda gator och lugn trafik. Hyr en cykel från någon av alla uthyrare eller åk på en guidad cykeltur. Det är både roligt och billigt.
  • Promenera i stadens parker. Berlin är en av Tyskland grönaste städer och mer än 30 % av stadens areal består av parker, skog, floder, sjöar och kanaler.
  • Shoppa loss på någon av stadens alla loppmarknader. En av marknaderna som vuxit mest under de senaste åren är den i Mauerpark, som erbjuder allt från smycken, böcker, kläder och matstånd, och är öppen varje söndag. För den som hellre önskar besöka ett varuhus rekommenderas det åtta våningar stora KaDeWe, som erbjuder något för alla.

För ytterligare information om Berlin, vänligen besök www.visitberlin.de/en

Germanwings är ett av Europas ledande lågprisflygbolag och flyger till över 75 europeiska destinationer från sina fem tyska huvudflygplatser, Köln/Bonn, Berlin, Stuttgart, Dortmund och Hannover. Bolaget har en ung flotta bestående av 30 flygplan av modellen Airbus A319. Germanwings flyger direkt från Stockholm Arlanda till Köln/Bonn och Berlin sex gånger i veckan under sommarhalvåret.

Boka på www.germanwings.com eller ring 0770 930 733

För mer information om Germanwings vänligen kontakta Maya Johansson, Comvision AB, Tel: 08 – 545 063 23,
 maya@comvision.se, www.comvision.se