Germanwings firar 10 år: Nya linjer och billiga biljetter

I år fyller lågprisflygbolaget Germanwings 10 år och firar med en massa bra erbjudanden och flera nya linjer i sommartidtabellen. Satsningen på Köln/Bonn som ett viktigt nav fortsätter i och med de nya linjerna. Det innebär goda möjligheter för svenska flygresenärer som vill längre ut i Europa. Germanwings är det enda flybolaget som har en direktlinje mellan Stockholm och Köln/Bonn.

I sommar öppnar Germanwings fem nya rutter från Köln/Bonn, med destinationerna London-Heathrow, Catania på Sicilien, Neapel, Rijeka i Kroatien samt Nador i Marocko. Alla dessa sträckor är bokningsbara redan nu. Germanwings är det enda flygbolaget som flyger direkt mellan Stockholm Arlanda och Köln/Bonn och de nya linjerna öppnar upp ännu fler möjligheter för svenska resenärer. Från och med mars kan man resa till de europeiska destinationerna medan sträckan mellan Köln/Bonn och Nador startar den 25 maj.

Germanwings första flygning ägde rum 2002 och nu firar det tyska flygbolaget 10 år som ett av Europas bekvämaste och mest serviceinriktade lågprisbolag. För att fira jubileet kommer flygbolaget att arrangera roliga tävlingar och släppa mängder av ännu billigare flygbiljetter än vanligt. Den tionde i varje månad fram till oktober kommer nya spännande tävlingar och evenemang. Håll ögonen öppna och besök gärna jubileumssidan www.germanwings.com/geburtstag så missar du inte festligheterna!

För mer information om Germanwings vänligen kontakta Karina Wrobel, Comvision AB, tel: 0706 89 11 36, karina@comvision.sewww.comvision.se

Germanwings är ett av Europas ledande lågprisflygbolag och flyger till över 70 europeiska destinationer från sina sex tyska huvudflygplatser, Köln/Bonn, Berlin, Stuttgart, Hamburg, Dortmund och Hannover. Bolaget har en ung flotta bestående av 30 flygplan av modellen Airbus A319. Germanwings flyger direkt från Stockholm Arlanda till Köln/Bonn och Berlin sex gånger i veckan.

Boka flyg på www.germanwings.com eller ring 0770 930 733.