Germanwings firar 10 lågprisår med tätare sommartrafik

Det händer mycket i Germanwings värld just nu. Nu släpper det tyska lågprisflygbolaget sin tidtabell för sommarhalvåret 2012 med betydligt tätare trafik på populära linjer och nya destinationer. Samtidigt laddar Germanwings inför tioårsjubileet 2012.

Sommaren 2012 kanske känns långt borta men redan nu kan man boka resor i Germanwings sommartidtabell 2012. Det har tillkommit en del nya destinationer, exempelvis Pristina i Kosovo, men lågprisflygbolaget har främst satsat på att öka turtätheten på populära flygsträckor. Fokus ligger på att göra flygresorna med Germanwings ännu mer kundvänliga genom ökad flexibilitet, exempelvis genom att göra det möjligt för passagerare att flyga tur och retur samma dag.

För svenska passagerare innebär det ännu fler möjligheter att resa ut i Europa med Germanwings när antalet flighter till och från flygbolagets viktigaste nav Köln/Bonn och Berlin ökar. Från Köln/Bonn blir det fler flighter till destinationer som Dublin, Edinburgh, Prag, Barcelona och Zurich.

År 2012 firar Germanwings dessutom tio år med låga priser, utmärkt service och hög kundnöjdhet. Lågprisbolaget satsar på att fortsätta ha det bästa erbjudandet i lågprissektorn. Nyckeln till framgång är kombinationen av ett väl utbyggt och attraktivt linjenät, bra priser och ett av branschens bästa serviceerbjudanden. Ombord på den unga flygplansflottan av typen Airbus A319 finns à la carte-service, bokningsbart mittsäte för ökad komfort och dessutom kan passagerare med tillvalet Best Seat välja sin flygstol vid bokningen – exempelvis en plats med extra benutrymme. Germanwings ingår i Lufthansas bonusprogram Miles & More och alla Germanwings-flighter kan kombineras med bokningar på Lufthansa-flygningar.

Sommartidtabellen kan bokas redan nu på www.germanwings.com.

För mer information om Germanwings vänligen kontakta Karina Wrobel, Comvision AB, tel: 0706 89 11 36, karina@comvision.sewww.comvision.se

Germanwings är ett av Europas ledande lågprisflygbolag och flyger till över 70 europeiska destinationer från sina sex tyska huvudflygplatser, Köln/Bonn, Berlin, Stuttgart, Hamburg, Dortmund och Hannover. Bolaget har en ung flotta bestående av 30 flygplan av modellen Airbus A319. Germanwings flyger direkt från Stockholm Arlanda till Köln/Bonn och Berlin sex gånger i veckan under sommarhalvåret.

Boka flyg på www.germanwings.com eller ring 0770 930 733.