Germanwings flyger clubkidsen till BerMuDa – Berlin Music Days

Att Berlin är en fantastisk stad för clubkids, musikälskare och alla som gillar att vara ute och svira på nätterna är inte någon hemlighet. Det som dock har saknats är en festival för elektronisk musik. Sedan 2009 är även det problemet löst och i november är det återigen dags för BerMuDa – Berlin Music Days med legender som Plastikman, Ricardo Villalobos och Ellen Allien. Germanwings flyger självklart in den prismedvetna klubbpubliken till BerMuDa.

Legendariska storklubbar som Panoramabar/Berghain, halvhemliga hål i väggen, engångsklubbar som poppar upp för en natt och sen försvinner igen samt en väldig massa barer har gjort Berlin till ett säkert kort som resmål för alla fest-, musik- och dansintresserade. Med liberala öppettider och ett blomstrande nattliv är det här på riktigt staden som aldrig sover. Även kreativiteten flödar, Berlin har kanske fler dj:s, artister och skivbolag per capita än någon annan stad. Trots det har det länge saknats en riktig festival för elektronisk musik.

BerMuDa, Berlin Music Days, har sedan 2009 fyllt det glappet och 2-5 november är det dags igen. Då fylls stadens klubbar och barer med klubbkids, rejvare, musiker, skivbolagsfolk, dj:s och artister från hela världen. Tyngdpunkten ligger på minimal house och techno men alla delar av den elektroniska dansmusiken finns representerade.

BerMuDa är en oberoende festival för elektronisk musik, arrangerad av teamet bakom den legendariska klubben Watergate Club. Festivalen har som ambition att inbegripa alla delar av klubbkulturen så förutom spelningar med grymma artister och dj:s har festivalen även ett digert program med workshops, diskussionspaneler, föreläsningar, utställningar och modeevenemang. Den stora finalen hålls på den gamla flygplatsen Berlin Tempelhof som den 5 november fylls av mer än 10 000 peppade klubbare som dansar ända till gryningen. Fly Bermuda, som den avslutande festen heter, har ett fantastiskt spelschema med artister som exempelvis Plastikman, Ellen Allien, Ricardo Villalobos, Tiefschwarz och inte minst den gamle rave-räven Sven Väth. Läs mer om klubbfestivalen på http://bermuda-berlin.de/

Clubkids-flyget med Germanwings till BerMuDa går till Berlin-Schönefeld-flygplatsen, inte långt från den avslutande Tempelhof-festen. Germanwings flyger direkt till Berlin fyra gånger per vecka från Stockholm Arlanda till låga priser men ändå med hög komfort och servicenivå. Välkommen till BerMuDa!

För mer information om Germanwings vänligen kontakta Karina Wrobel, Comvision AB, tel: 0706 89 11 36, karina@comvision.sewww.comvision.se

Germanwings är ett av Europas ledande lågprisflygbolag och flyger till över 70 europeiska destinationer från sina sex tyska huvudflygplatser, Köln/Bonn, Berlin, Stuttgart, Hamburg, Dortmund och Hannover. Bolaget har en ung flotta bestående av 30 flygplan av modellen Airbus A319. Germanwings flyger direkt från Stockholm Arlanda till Köln/Bonn och Berlin sex gånger i veckan under sommarhalvåret.

Boka flyg på www.germanwings.com eller ring 0770 930 733.