Germanwings flyger in musikälskare till Berlin JazzFest

I november samlas några av världens bästa jazzmusiker i Berlin för den årliga festivalen Berlin JazzFest, under den svenske trombonisten och legenden Nils Landgrens konstnärliga ledarskap. Mellan 2-6 november har jazzälskare chans att uppleva fantastiska spelningar på klubbar och i konsertlokaler runt om i staden. Flyg direkt från Stockholm med Germanwings till årets stora jazzhappening.

Passa på att njuta av svängiga toner på Berlin JazzFest, en festival som hålls årligen i november sedan mer än 40 år tillbaka. Under de senaste åren har vår svenska stjärna Nils Landgren varit konstnärlig ledare för JazzFest, i år är det dock sista chansen att uppleva hans vision av festivalen. Germanwings har smidiga direktflyg från Stockholm Arlanda till Berlin de aktuella datumen och ger alla svenska jazzdiggare möjligheten att enkelt och billigt resa ner till den stora musikfesten.

Under fem dagar kan jazzälskare uppleva en mängd internationella artister och band som spelar runt om i den tyska huvudstaden. På programmet står exempelvis en hyllning till den polske jazzpianisten och filmmusikskaparen Krzysztof Komeda, som bland annat gjorde musiken till Polanskis Rosemary’s Baby. Bland artisterna som deltar i festivalen finns storheter som Joe Sample, som tillsammans med NDR Bigband och Nils Landgren framträder i kompositionen Children of the Sun – ett projekt om slaveri, grundat i Samples egen familjehistoria.

Andra höjdpunkter i spelschemat är Richard Galliano, Maria Farantouri med Charles Lloyd, Lizz Wright, Cæcilie Norby, svenska sångerskan Ida Sand, Gregory Porter, Carla Bley med the Swallow Quintet, Colin Towns och hans Blue Touch Paper, Stanton Moore Trio, the Hypnotic Brass, Big Sam’s Funky Nation, Leszek Możdżer, Adam Pierończyk, the Oleś Brothers samt Tomasz Stańko.

Missa inte den här kavalkaden av jazzstjärnor som finns endast en 1,5-timmes flygresa bort.

För mer information om Germanwings vänligen kontakta Karina Wrobel, Comvision AB, tel: 0706 89 11 36, karina@comvision.sewww.comvision.se

Germanwings är ett av Europas ledande lågprisflygbolag och flyger till över 70 europeiska destinationer från sina sex tyska huvudflygplatser, Köln/Bonn, Berlin, Stuttgart, Hamburg, Dortmund och Hannover. Bolaget har en ung flotta bestående av 30 flygplan av modellen Airbus A319. Germanwings flyger direkt från Stockholm Arlanda till Köln/Bonn och Berlin sex gånger i veckan under sommarhalvåret.

Boka flyg på www.germanwings.com eller ring 0770 930 733.