Germanwings flyger kulturintresserade nattugglor till Köln

Lördagen den 3:e november är det dags för Kölns traditionsenliga kulturnatt, med över 40 utställningar och ett specialanpassat program som sträcker sig från kl 19 till soluppgången. På två timmar flyger lågprisflygbolaget Germanwings svenska nattugglor med intresse av konst och kultur direkt till Köln från Stockholm Arlanda.

Evenemanget, som årligen lockar över 20 000 besökare, är en kombination av konst, kultur och andra festligheter. Förutom att alla konstmuseer och konstinstitutioner håller öppet under dygnets mörka timmar, öppnar stadens konstnärer upp dörrarna till sina hem. Utöver det erbjuder det programmet en spännande blandning av musik, litteratur, film, dans och teater. Det detaljerade programmet släpps den 4 oktober.

För att underlätta för besökarna anordnas gratis busstransfer mellan de olika konstutställningarna och evenemangsarenorna. Med fem olika turer som knyts samman med flera hållplatser där trafiken går i olika riktningar, kan besökarna planera sin rutt efter individuella önskemål.

För den som planerar att flyga till Köln på kulturnatten finns mer information kring ”Long Night of Cologne Museums” att hämta på: http://www.museumsnacht-koeln.de. Germanwings erbjuder en direkt flygförbindelse mellan Köln och Stockholm Arlanda fyra gånger i veckan. Resan tar två timmar och bokas på www.germanwings.com eller via telefon 0770 930 733.

Germanwings är ett av Europas mest framgångsrika lågprisflygbolag. Bolaget flyger från sina huvudflygplatser i Köln/Bonn, Stuttgart, Berlin-Schönefeldt, Dortmund och Hannover till över 90 destinationer på den europeiska kontinenten, Israel och Nordafrika. Bolaget har en ung flotta bestående av 32 flygplan av modellen Airbus A319.

För mer information om Germanwings vänligen kontakta Maya Johansson, Comvision AB, tel: 08-410 458 03, maya@comvision.se, www.comvision.se