Germanwings flyger till tyska toppmatcher i fotboll

Germanwings flyger till tyska toppmatcher i fotboll

Efter vinst i den gastkramande bronsmatchen i årets fotbolls-VM hyllas de tyska spelarna som hjältar på hemmaplan och framgångarna för landslaget har ökat intresset för den tyska proffsligan Bundesliga. Lågprisflygbolaget Germanwings flyger fotbollsfansen direkt till Köln och Berlin där topplagen 1. FC Köln och Hertha Berlin har sina hemmaarenor.

Germanwings har länge visat sitt stöd för tysk fotboll genom att bland annat sponsra VM-hjälten Lukas Podolskis hemmalag 1. FC Köln. Förutom stortalangen Podolski har laget även tysk fotbolls enda levande maskot, geten Hennes, som är med på alla hemmamatcher. 1. FC Köln gick upp i Bundesliga 2008 efter en mellansäsong året innan och laddar nu inför en ny spännande säsong.

Germanwings och 1. FC Köln har varit nära partners sedan 2003, båda med rötterna i Köln, staden som också är känd för bland annat floden Rhen, lokala ölet Kölsch och den magnifika Kölnerdomen. Förutom 1. FC Köln sponsrar Germanwings även Hamburgs kultlag FC St Pauli, där fansen spelar en stor roll i partnerskapet. Den 11 september möts de båda lagen på RheinEnergie Stadion, 1. FC Kölns hemmaplan. Bundesliga har säsongspremiär den 20 augusti.

Germanwings är ett av Europas ledande lågprisflygbolag och flyger till över 75 europeiska destinationer från sina sex tyska huvudflygplatser, Köln/Bonn, Berlin, Stuttgart, Hamburg, Dortmund och Hannover. Bolaget har en ung flotta bestående av 30 flygplan av modellen Airbus A319. Germanwings flyger direkt från Stockholm Arlanda till Köln/Bonn och Berlin sex gånger i veckan under sommarhalvåret. Boka på www.germanwings.com eller ring 0770 930 733. För mer information om Germanwings vänligen kontakta Emelie Berg, Informationsansvarig Germanwings Sverige på tel: 08 – 545 063 25, emelie@comvision.se, www.comvision.se