Germanwings interaktiva julkalender bjuder på vintrig magi

Vintermagik med Germanwings interaktiva julkalender

Vintern och mörkret är här och vad kan vara bättre än att få 24 chanser att vinna flygresa, hotellövernattning eller andra intressanta reserelaterade produkter. Den möjligheten ges via det tyska lågprisflygbolaget, Germanwings. Från och med imorgon, 1 december, finns en interaktiv adventskalender på bolagets webbsida, www.germanwings.com. Bakom varje lucka finns en fråga att svara på och den som finner rätt svar är sedan med i dagens utlottning.

Den 24 december är vintermagiken på topp med en extra stor vinst i potten. För att ha en chans att vinna julaftonspriset måste man dock svara rätt på kalenderns alla 24 frågor. De vinster/priser man tävlar om är förutom möjligheten att vinna presenkort för flyg och hotell till många europeiska städer även presentkort på hyrbil och en mängd olika ljudguider för städer så som Barcelona, Dresden, Rom, Wien och London.

Mer information om julkalendern finns på www.germanwings.com Germanwings är ett av Europas ledande lågprisflygbolag och flyger till 75 europeiska destinationer från sina sex tyska huvudflygplatser, Köln/Bonn, Berlin, Stuttgart, Hamburg, Dortmund och Hannover. Bolaget har en ung flotta bestående av 30 flygplan av modellen Airbus A319. Germanwings flyger direkt från Stockholm Arlanda till Köln/Bonn och Berlin fyra gånger i veckan under vinterhalvåret.

Boka på www.germanwings.com eller ring 0770 930 733.

För mer information om Germanwings vänligen kontakta Emelie Berg, informationsansvarig Germanwings Sverige på tel: 08 – 545 063 25, emelie@comvision.se, www.comvision.se