Germanwings kraftfullare än någonsin

Nytt lågprisflyg från Köpenhamn Germanwings kraftfullare än någonsin

Tyska lågprisflygbolaget Germanwings utökar trafiken från Skandinavien med en ny linje mellan Köpenhamn och bolagets huvudnav Köln/Bonn. Rutten som startar den 28 mars 2010 kommer att trafikeras sex gånger i veckan.

Därigenom öppnas nya möjligheter för både danskar och sydsvenska resenärer att få tillgång till ett lågprisflyg med hög service och kvalitet direkt till västra Tyskland och därifrån till resten av Europa. Genom direktförbindelsen Köpenhamn – Köln/Bonn kan man flyga vidare till någon av bolagets 65 europeiska destinationer. Den nya linjen är redan bokningsbar på www.germanwings.com.

Sedan över fem år tillbaka flyger Germanwings direkt från Stockholm till både Köln/Bonn och Berlin.

Förutom Köpenhamn öppnas även nästa sommar linjer till Madrid och den grekiska ön Santorini från Köln/Bonn samt till Dubrovnik och Palma de Mallorca från Hamburg. Dessutom startar en rad nya linjer redan till vintern, såsom Salzburg, Klagenfurt, Venedig, Manchester, Fuerteventura, Gran Canaria och Teneriffa.

Vintertidtabellen börjar gälla från 25 oktober. Genom lanseringen av sina nya rutter både till vintern och sommaren visar Germanwings att lågprisbolaget är kraftfullare än någonsin.

Germanwings är ett av Europas ledande lågprisflygbolag och flyger till över 65 europeiska destinationer från sina fem tyska huvudflygplatser, Köln/Bonn, Berlin, Stuttgart, Hamburg och Dortmund. Bolaget har en ung flotta bestående av 27 flygplan av modellen Airbus A319.

Germanwings flyger direkt från Stockholm Arlanda till Köln/Bonn och Berlin sex gånger i veckan under sommarhalvåret.

Boka på www.germanwings.com eller ring 0770 930 733 -------------------------------------------------------------------------------------------------------

För mer information om Germanwings vänligen kontakta Emelie Berg, Comvision AB, Informationsansvarig Germanwings Sverige, Tel: 08 – 545 063 25, emelie@comvision.se, www.comvision.se