Germanwings lanserar mobilportal för enkel incheckning

Pressmeddelande 2009-07-07

Germanwings lanserar mobilportal för enkel incheckning

Nu gör det tyska lågprisflygbolaget, Germanwings, det ännu lättare för sina passagerare att resa till Tyskland. Flygbolaget lanserar en mobilportal som gör det möjligt för resenärerna att checka in, kolla avgångar och ankomster samt kontrollera sina bonuspoäng med Boomerang Club med hjälp av sin mobiltelefon. Snabbt, enkelt och smidigt.

De resenärer som checkar in med hjälp av mobilen får sitt boardingkort via sms eller e-mail direkt till telefonen. Med ett elektroniskt boardingkort har man sedan fördelen att gå direkt till säkerhetskontrollen och därefter direkt till gaten och planet.

Portalen finns under den vanliga internetadressen www.germanwings.com.

Flygbolaget erbjuder sedan tidigare incheckning via webben men tar nu steget längre till ännu bättre och mer flexibel service för sina passagerare genom lanseringen av mobilportalen, som fungerar på alla nätverk i hela världen och för 2 600 olika mobiltelefonmodeller.

Från Stockholm flyger Germanwings direkt till de gemytliga städerna Köln och Bonn samt till storstadsmetropolen Berlin. Därifrån flyger bolaget vidare till 70 andra spännande städer runt om i Europa.

Germanwings är ett av Europas ledande lågprisflygbolag och flyger till över 70 europeiska destinationer från sina fem tyska huvudflygplatser, Köln/Bonn, Berlin, Stuttgart, Hamburg och Dortmund. Bolaget har en ung flotta bestående av 27 flygplan av modellen Airbus A319.

Germanwings flyger direkt från Stockholm Arlanda till Köln/Bonn och Berlin sex gånger i veckan under sommarhalvåret.

Boka på www.germanwings.com eller ring 0770 930 733

------------------------------------------------------------------------------------------------ För mer information om Germanwings vänligen kontakta Emelie Berg, Comvision AB, Informationsansvarig Germanwings Sverige, Tel: 08 – 545 063 25, emelie@comvision.se, www.comvision.se