• Germanwings/

Germanwings linjenät växer: Ny linje till Tanger, dagliga turer till Klagenfurt och extra avgång till Split i Kroatien

Germanwings utökar sitt flyglinjenät och satsar bland annat på destinationer i Nordafrika, där den senaste tillökningen är Tanger i Marocko. Dessutom börjar det tyska lågprisflygbolaget med dagliga flygningar till Klagenfurt i Österrike och en extra förbindelse till Split i Kroatien på fredagar under sommaren. Utgångspunkten för linjerna är Köln/Bonn, dit Germanwings har en snabb och bekväm direktförbindelse från Stockholm Arlanda.

Flygplatsen Köln/Bonn är ett av Germanwings främsta nav och det tyska flygbolaget, som är ett av de mest populära lågprisbolagen i Europa, fortsätter att lägga fler linjer där. Det passar utmärkt för oss svenska resenärer då vi har en direkt flygförbindelse mellan Stockholm Arlanda och Köln/Bonn, en sträcka med restid på endast två timmar.

I sommartidtabellen finns Marockos nordligaste stad Tanger med som ny destination. Germanwings kommer att ha flighter Köln/Bonn-Tanger på torsdagar. Staden ligger på den nordafrikanska kusten, väster om Gibraltar sund. En av de största turistattraktionerna i Tanger är den livliga Medinan, gamla stan, med mängder av marknader, hantverkare, butiker och caféer. Besökare bör inte missa att gå till Musée de la Casbah som har utställningar med massor av intressanta arkeologiska fynd från stadens mer än 2000 år långa historia.

Andra nyheter från det tyska lågprisflygbolaget är dagliga flygningar till Klagenfurt i Österrike. Det är en naturskön region och populärt utflyktsmål. I sommar kommer Germanwings även att utöka flygningarna mellan Köln/Bonn och den populära kroatiska destinationen Split. Under perioderna maj till början av juli och från slutet av augusti till slutet av oktober kompletterar flygbolaget turerna med en extrainsatt anslutning på fredagar, vilket innebär att det finns flygningar till Split alla dagar i veckan utom onsdagar.

Passa på att boka semesterresan redan nu på www.germanwings.com och njut av Germanwings prisvärda, bekväma och serviceinriktade flygningar.

För mer information om Germanwings vänligen kontakta Karina Wrobel, Comvision AB, tel: 0706 89 11 36, karina@comvision.sewww.comvision.se

Germanwings är ett av Europas ledande lågprisflygbolag och flyger till över 70 europeiska destinationer från sina sex tyska huvudflygplatser, Köln/Bonn, Berlin, Stuttgart, Hamburg, Dortmund och Hannover. Bolaget har en ung flotta bestående av 30 flygplan av modellen Airbus A319. Germanwings flyger direkt från Stockholm Arlanda till Köln/Bonn fyra gånger i veckan.

Boka flyg på www.germanwings.com eller ring 0770 930 733.