Germanwings och Bmibaby i Internet-samarbete

Germanwings och Bmibaby i Internet-samarbete

Lågprisflygbolagen Germanwings och Bmibaby inleder samarbete på Internet och i luften. Nu kan deras resenärer med ett enkelt knapptryck länka sig direkt mellan de välbesökta reseportalerna för lågprisflyg i Europa för att boka anslutningsflyg som passar till de två partnerbolagens avgångar.

Från och med 25 oktober trafikeras sträckan Manchester och Köln/Bonn fem gånger i veckan. Från Köln/Bonn tar man sig lätt vidare till någon av Germanwings destinationer medan man från Manchester flyger vidare med Bmibaby.

Genom samarbetet mellan flygbolagens Internetportaler utvidgas Germanwings brittiska nätverk och bokningen betydligt bekvämare och enklare att hantera för resenärerna, som nu kan boka sina flyg med de båda bolagen samtidigt. De båda flygbolagen har samma målgrupper som nu får tillgång till fler flyglinjer när de bokar genom bolagens Internetportaler.

Germanwings är till 100 procent ägt av Lufthansa sedan början av 2009 medan Bmibaby är dotterbolag till BMI som Lufthansa nyligen förvärvade.

Germanwings och Bmibaby flyger till många gemensamma destinationer i Europa. Germanwings nätverk omfattar 70 huvudflygplatser i Europa. Bmibaby trafikerar 30 städer i Storbritannien och Europa med 20 moderna Boeing 737.

Germanwings är ett av Europas ledande lågprisflygbolag och flyger till över 70 europeiska destinationer från sina fem tyska huvudflygplatser, Köln/Bonn, Berlin, Stuttgart, Hamburg och Dortmund. Bolaget har en ung flotta bestående av 27 flygplan av modellen Airbus A319.

Germanwings flyger direkt från Stockholm Arlanda till Köln/Bonn och Berlin.

Boka på www.germanwings.com eller ring 0770 930 733

För mer information om Germanwings vänligen kontakta Emelie Berg, Comvision AB, Informationsansvarig Germanwings Sverige, Tel: 08 – 545 063 25, emelie@comvision.se, www.comvision.se