Germanwings ökar antalet avgångar mellan Köpenhamn och Köln/Bonn

Nu kan nöjes- och affärsresenärer i södra Sverige se fram emot fler avgångar med lågprisflygbolaget Germanwings mellan Köpenhamn och kulturstaden Köln. Bolaget har släppt tidtabellen för kommande vintersäsong, med start den 30 oktober 2011, där linjen mellan Köpenhamn och Köln trafikeras fyra gånger i veckan, måndagar, onsdagar, fredagar och söndagar.

Germanwings ökar därmed möjligheten för de sydsvenska resenärerna att enkelt och till ett lågt pris resa till storstaden Köln och den gemytliga staden Bonn även i vinter. Men även det låga priset erbjuder flexibilitet för resenären genom tre olika priskategorier, ”Basic”, ”Best” och ”Flex”.

I den kostnadseffektiva ”Best Fare” ingår kostnaden för flygbiljetten, platsbokning med möjlighet att välja plats i den nya komfortzonen ”Best Seat”, ett bagage samt snacks och dryck ombord.

Med ”Flex Fare” kan resenären dessutom boka om sin avresa kostnadsfritt eller avboka biljetten till en kostnad av 25 euro. Resenärerna erhåller även dubbla antalet poäng i Germanwings bonusprogram Boomerang Club. Precis som i ”Best Fare” ingår också kostnadsfri bokning av plats, ett bagage, snacks och dryck ombord.

I ”Basic Fare” är lägsta pris där, som namnet avslöjar, endast den grundläggande kostnaden för själva flygbiljetten ingår. Möjligheten finns att för en extra kostnad lägga till de övriga tjänsterna.

Germanwings är ett av Europas ledande lågprisflygbolag och flyger till över 75 europeiska destinationer från sina fem tyska huvudflygplatser, Köln/Bonn, Berlin, Stuttgart, Dortmund och Hannover. Bolaget har en ung flotta bestående av 30 flygplan av modellen Airbus A319. Germanwings flyger direkt från Stockholm Arlanda till Köln/Bonn och Berlin sex gånger i veckan under sommarhalvåret.

Boka på www.germanwings.com eller ring 0770 930 733

För mer information om Germanwings vänligen kontakta Maya Johansson, Comvision AB, Tel: 08 – 545 063 23,
 maya@comvision.se, www.comvision.se