Germanwings öppnar flyglinje till Afrika – Tunis ny destination

Germanwings fortsätter att expandera sitt linjenät, senaste tillskottet är en ny flyglinje till Afrika. Från och med den 30 mars 2012 flyger lågprisflygbolaget till Tunisiens huvudstad Tunis. Flighterna går två gånger i veckan från Köln/Bonns flygplats. Biljetterna är bokningsbara från och med nu på wwww.germanwings.com.

Tunisien är ett nytt spännande resmål för Germanwings inför sommarsäsongen. Från och med den 30 mars 2012 flyger det tyska lågprisflygbolaget två gånger i veckan från Köln/Bonn till huvudstaden Tunis. Sträckan Köln/Bonn – Tunis går på fredagar och tisdagar, och returflighterna avgår från Tunis på lördag och onsdag. Biljetterna kan redan nu bokas på www.germanwings.se. Sträckan kommer att trafikeras med Germanwings nya och bekväma Airbus A319.

Tunis med sina 2,4 miljoner invånare är en fin stad bara några kilometer från Medelhavet. Tunisiens huvudstad är faktiskt en av de äldsta städerna runt Medelhavet, den daterar sig tillbaka till 800-talet fKr. Staden överskuggades dock länge av det mäktiga Kartago, som nu är en förort till den moderna huvudstaden. Både Tunis och Kartago jämnades med marken under det tredje puniska kriget, Tunis återuppbyggdes sedan av romarna.

De gamla kvarteren med vindlande gränder och livlig kommers, medinan, är en självklar sevärdhet. Likaså museet i Bardo som har en imponerande samling romerska mosaiker och antikviteter från förhistorisk tid, samt smycken från alla tidsperioder, från antiken till idag. I regionen finns många andra orter som är väl värda ett besök. Drygt en mil från huvudstaden ligger hamnstaden La Goulette och ett stenkast bort finns orten Hammam-Lif, berömd för sina vulkaniska källor från berget Bou Kornine.

Känn historiens vingslag medan du tar ett skönt dopp i Medelhavet i Tunisien. Germanwings har direktflyg till Köln/Bonn från Arlanda två gånger i veckan.

För mer information om Germanwings vänligen kontakta Karina Wrobel, Comvision AB, tel: 0706 89 11 36, karina@comvision.sewww.comvision.se

Germanwings är ett av Europas ledande lågprisflygbolag och flyger till över 70 europeiska destinationer från sina sex tyska huvudflygplatser, Köln/Bonn, Berlin, Stuttgart, Hamburg, Dortmund och Hannover. Bolaget har en ung flotta bestående av 30 flygplan av modellen Airbus A319. Germanwings flyger direkt från Stockholm Arlanda till Köln/Bonn och Berlin sex gånger i veckan under sommarhalvåret.

Boka flyg på www.germanwings.com eller ring 0770 930 733.