Germanwings öppnar ny flyglinje till Kosovo

Den 1 november börjar Germanwings att flyga till Pristina i Kosovo men tack vare ett samarbete med Kosova Airlines/Eurokoha kan lågprisflygbolaget öppna rutten Köln/Bonn – Pristina redan den 9 september.

Från 1 november 2011 kommer Germanwings vintertidtabell att innehålla 14 flygningar per vecka från olika flygplatser i Tyskland till Pristina i Kosovo. Dessutom kommer antalet andra destinationer i Kosovo att utökas inom kort. Flygningarna kommer att drivas tillsammans med Kosova Airlines/Eurokoha, ett samarbete som initialt ska löpa över fem år. Passagerarkapaciteten ligger på 200 000 personer per år.

Redan den 9 september sker dock en smygstart när sträckan Köln/Bonn – Pristina öppnas. Fram till november flyger lågprisbolaget en gång i veckan, på fredagar. Germanwings ser det som ett utmärkt tillfälle att snabbt möta efterfrågan från passagerare och testa hur samarbetet fungerar. Från Sverige kommer passagerare att kunna flyga till Pristina via Köln/Bonn direkt när sträckan öppnas, samt via Berlin från 1 november.

När Germanwings alla flygsträckor till Pristina startar i full skala i november kommer det att finnas tre flygningar per vecka från Stuttgart, Düsseldorf respektive München och en flight per vecka från Köln/Bonn, Berlin-Schoenefeld, Hamburg, Hannover och Frankfurt.

De nya flygsträckorna kan redan nu bokas på www.germanwings.com.

Germanwings är ett av Europas ledande lågprisflygbolag och flyger till över 70 europeiska destinationer från sina sex tyska huvudflygplatser, Köln/Bonn, Berlin, Stuttgart, Hamburg, Dortmund och Hannover. Bolaget har en ung flotta bestående av 30 flygplan av modellen Airbus A319. Germanwings flyger direkt från Stockholm Arlanda till Köln/Bonn och Berlin sex gånger i veckan under sommarhalvåret.

Boka flyg på
www.germanwings.com eller ring 0770 930 733.

För mer information om Germanwings vänligen kontakta Karina Wrobel, Germanwings Sverige på tel: 0706-89 11 36, karina@comvision.sewww.comvision.se