Germanwings öppnar ytterligare 21 flyglinjer

Germanwings öppnar ytterligare 21 flyglinjer Germanwings erbjuder under sommaren fler destinationer i sitt nätverk än någonsin tidigare. Bolaget öppnar totalt 21 linjer, några nya och några återupptagna. Fem rutter öppnas från huvudflygplatsen Köln/Bonn i och med sommartidtabellens början den 28 mars och hela 16 linjer från Hannover från och med 29 april. I tillägg till att det tyska lågprisbolaget öppnar totalt 21 rutter trafikeras även de nuvarande destinationerna från Köln/Bonn och Stuttgart ännu oftare. Linjenätverket från katedralstaden utökas till 67 destinationer. Från huvudflygplatsen Köln/Bonn börjar Germanwings flyga till de nya destinationerna Friedrichshafen, Tel Aviv, Santorini, Köpenhamn och Madrid. Flygschemat för Hannover erbjuder ett mycket attraktivt utbud för såväl privatresenärer som affärsresenärer. Bland linjerna finns till exempel London-Stansted och Wien (två gångar i veckan), Milano (sex gånger i veckan), Moskva, Palma de Mallorca och Rom (fyra gånger i veckan) och Barcelona, Split, Nice och Zagreb (tre gånger i veckan). Ytterligare 13 intressanta städer, såsom Ibiza, Lissabon, Antalya, Reykjavik, Warszawa och Istanbul, trafikeras via en mellanlandning i Stuttgart.
Germanwings är ett av Europas ledande lågprisflygbolag och flyger till över 70 europeiska destinationer från sina fem tyska huvudflygplatser, Köln/Bonn, Berlin, Stuttgart, Hamburg, Dortmund och Hannover (från 29 april). Bolaget har en ung flotta bestående av 27 flygplan av modellen Airbus A319. Germanwings flyger direkt från Stockholm Arlanda till Köln/Bonn och Berlin sex gånger i veckan under sommarhalvåret. Boka på www.germanwings.com eller ring 0770 930 733. För mer information om Germanwings vänligen kontakta Emelie Berg, Informationsansvarig Germanwings Sverige på tel: 08 – 545 063 25, emelie@comvision.se, www.comvision.se