Germanwings släpper första delen av vintertidtabellen 2011/2012

Knappt har isen smält och våren slagit ut förrän Germanwings erbjuder möjligheten att boka tidiga platser på vintertidtabellens många avgångar. Bolaget släpper redan nu första delen av sin vintertidtabell med avgångar mellan den 30 oktober 2011 och 24 mars 2012. De finns nu tillgängliga för bokning på www.germanwings.com

För dem som vill boka in sin vintersemester redan nu erbjuder Germanwings flyg till 70 olika vinterdestinationer runt om i Europa, tack vare sin smarta anslutningsservice från de sex huvudflygplatserna Köln/Bonn, Berlin, Stuttgart, Hamburg, Dortmund och Hannover.

Germanwings flyger direkt från Stockholm Arlanda till storstadsmetropolen Berlin och de gemytliga städerna Köln och Bonn. Därifrån kan man sedan enkelt ta sig vidare till populära semesterresmål som exempelvis Barcelona, Teneriffa, Grand Canaria och Mallorca. Föredrar man istället en rolig skidsemester har bolaget orter som Salzburg, Klagenfurt och Friedrichshafen på sin karta.

Germanwings är ett av Europas ledande lågprisflygbolag och flyger till över 70 europeiska destinationer från sina sex tyska huvudflygplatser, Köln/Bonn, Berlin, Stuttgart, Hamburg, Dortmund och Hannover. Bolaget har en ung flotta bestående av 30 flygplan av modellen Airbus A319. Germanwings flyger direkt från Stockholm Arlanda till Köln/Bonn och Berlin sex gånger i veckan under sommarhalvåret.

Boka på www.germanwings.com eller ring 0770 930 733

För mer information om Germanwings vänligen kontakta Maya Johansson, Comvision AB, Tel: 08 – 545 063 23,
 maya@comvision.se, www.comvision.se