Germanwings till världens största fotomässa

Germanwings till världens största fotomässa

Mellan den 21 och 26 september flyger 160 000 fotointresserade in till världens största fotomässa, Photokina i tyska Köln. Mässan, som i år hålls för 31:a gången, är en central mötesplats för alla inom fotobranschen och presenterar sig i år som ung, frisk och vild. De tre ledorden stämmer även väl in på det bara åtta år gamla tyska lågprisflygbolaget, Germanwings, som på knappt två timmar tar svenska besökare med direktflyg från Stockholm/Arlanda till Köln och den ledande fotomässan.

De två arrangörerna, Koelnmesse och Photographic Industry Association, uppskattar att 1300 utställare från 50 länder kommer att finnas på plats för att presentera olika produkter, tjänster, trender och tekniker som täcker hela fotobranschens arbetsflöde. Med cirka 160 000 besökare från hela världen kommer mässan att vara en affärs- och diskussionsplattform för både företag och konsumenter. Den 31:a omgången av Photokina innehåller även många spännande program med seminarier, presentationer och fototävlingar. Nytt för i år är bland annat de tre spännande områdena CGI, 3D och Fine Art som presenteras av proffs för proffs. I Germanwings huvudstad Köln kan man samtidigt passa på att ta cityturer och besöka domkyrkan, de många romanska kyrkorna, det historiska rådhuset, museer, fina parker och trädgårdar, tillsammans med spännande arkitektur och design. Köln erbjuder många sevärdheter och en hel del kultur. Dessutom erbjuds otaliga möjligheter att kombinera besöket i staden med bland annat shoppingturer, restaurangbesök, hälsa och friluftsliv. Allt kan förevigas med inspiration från fotomässan.

Biljetter till fotomässan går antingen att köpa direkt på nätet eller hos Kölns Turistbyrå som är belägen mittemot den berömda katedralen, KölnerDome. Flygbiljetter kan bokas direkt på www.germanwings.com.

För mer information om Photokina besök www.cologne-tourism.com eller www.photokina-cologne.com Germanwings är ett av Europas ledande lågprisflygbolag och flyger till över 75 europeiska destinationer från sina sex tyska huvudflygplatser, Köln/Bonn, Berlin, Stuttgart, Hamburg, Dortmund och Hannover. Bolaget har en ung flotta bestående av 30 flygplan av modellen Airbus A319. Germanwings flyger direkt från Stockholm Arlanda till Köln/Bonn och Berlin sex gånger i veckan under sommarhalvåret.

Boka på www.germanwings.com eller ring 0770 930 733.

För mer information vänligen kontakta Emelie Berg, informationsansvarig Germanwings Sverige på tel 08 – 545 063 25 eller emelie@comvision.se.