Germanwings utsett till Tysklands mest produktiva flygbolag

Germanwings utsett till Tysklands mest produktiva flygbolag

En ny branschöverskridande studie gjord av det världsledande profilföretaget Profiles International utsåg det tyska lågprisflygbolaget Germanwings till Tysklands mest produktiva flygbolag. I tuff konkurrens med bland andra Condor, Air Berlin och Lufthansa knep man förstaplatsen. Andra vinnare inom sina branscher var bland annat Microsoft, Philips och Bauhaus.

Profiles International har i sitt urval främst lagt tyngdpunkt på företagens balans mellan omsättning och antal heltidsanställda. Andra viktiga faktorer var bolagens tekniska och ekonomiska resurser samt effektiviteten i marknadsföring och försäljning.

I undersökningen som byggde på 1000 tyska företags insatser under 2009 delades företagen upp i tolv sektorer med 80 undergrupper. Några av totalvinnarna var Germanwings, T-Mobile, Microsoft, Deutsche Bank, Philips, Krombacher Brauerei, Aldi-Süd, Bauhaus och C&A.

För ytterligare information se: http://www.deutschlands-produktivste-unternehmen.de http://www.profilesinternational.se/ Germanwings är ett av Europas ledande lågprisflygbolag och flyger till 75 europeiska destinationer från sina sex tyska huvudflygplatser, Köln/Bonn, Berlin, Stuttgart, Hamburg, Dortmund och Hannover. Bolaget har en ung flotta bestående av 30 flygplan av modellen Airbus A319. Germanwings flyger direkt från Stockholm Arlanda till Köln/Bonn och Berlin fyra gånger i veckan under vinterhalvåret.

Boka på www.germanwings.com eller ring 0770 930 733.

För mer information om Germanwings vänligen kontakta Emelie Berg, informationsansvarig Germanwings Sverige på tel: 08 – 545 063 25, emelie@comvision.se, www.comvision.se