• Germanwings/

Invigningen av nya Berlin-Brandenburg Airport skjuts upp - Germanwings fortsätter trafikera Berlin-Schönefeld

I dag tillkännagavs att den nya storflygplatsen Berlin-Brandenburg som skulle ha öppnats den 3 juni blir försenad till efter sommaren. Germanwings kommer därmed att tills vidare fortsätta flyga till och från Berlin-Schönefeld. Alla flighter kommer att avgå som planerat.

Efter flera krismöten under de senaste dagarna har ledningsgruppen för bygget av den nya storflygplatsen Berlin- Brandenburg i dag beslutat att skjuta upp öppnandet till efter sommaren. Orsaken är att man inte kan garantera att alla tekniska krav kring brandsäkerheten på flygplatsen kan uppfyllas i tid.

Germanwings, som i likhet med många andra flygbolag, hade planerat att flytta sin verksamhet i Berlin till den nya flygplatsen kommer att fortsätta flyga till och från Berlin- Schönefeld enligt gällande tidtabell tills den nya flygplatsen öppnas efter sommaren.

För mer information om Germanwings vänligen kontakta Cecilia Wikström, Comvision AB,

tel: 070 608 09 78, cecilia@comvision.se, www.comvision.se

Germanwings är ett av Europas mest framgångsrika lågprisflygbolag. Bolaget flyger från sina huvudflygplatser i Köln/Bonn, Stuttgart, Berlin-Schönefeldt, Dortmund och Hannover till över 90 destinationer på den europeiska kontinenten, Israel och Nordafrika. Bolaget har en ung flotta bestående av 32 flygplan av modellen Airbus A319.