Karnevalen börjar hos Germanwings

För fjärde året i rad uppmärksammar lågprisflygbolaget Germanwings den stora karnevalshögtiden i Köln, 3-7 mars 2011, genom att traditionsenligt bjuda alla karnevalsklädda passagerare på Kölsch, stadens lokalproducerade öl.

Det populära karnevalsfirandet, som lockar över en miljon besökare varje år, börjar den 3 mars med Kvinnornas karnevaldag och pågår fram till Askonsdagen den 9 mars. Karnevalens höjdpunkt är på Rosmåndagen den 7 mars då den stora paraden genom Köln äger rum och där de flesta är klädda som clowner.

Under karnevalveckan erbjuder flygbolaget alla passagerare, som under resan är utklädda, en gratis Kölsch. Kölsch är den berömda lokalt producerade ölen i Köln, ett överjäst öl med gyllene färg, påfallande ljus och med en lätt syrlig men läskande smak. Vanligen serveras det kyligt vid cirka 15 grader i mycket smala, raka glas som bara rymmer 0,2 l. På de många pubarna i staden beställer man gärna in en meter öl och korv.

Germanwings har därmed den trevliga uppgiften att transportera många glada karnevalsdeltagare till en av årets stora höjdpunkter. Ännu gladare kan de utklädda bli som får gratis Kölsch.

För mer information om karnevalen besök www.koelntourismus.de

Germanwings är ett av Europas ledande lågprisflygbolag och flyger till 75 europeiska destinationer från sina sex tyska huvudflygplatser, Köln/Bonn, Berlin, Stuttgart, Hamburg, Dortmund och Hannover. Bolaget har en ung flotta bestående av 30 flygplan av modellen Airbus A319. Germanwings flyger direkt från Stockholm Arlanda till Köln/Bonn och Berlin fyra gånger i veckan under vinterhalvåret.

Boka på www.germanwings.com eller ring 0770 930 733

För mer information om Germanwings vänligen kontakta Maya Johansson, Comvision AB, Tel: 08 – 545 063 23,
maya@comvision.se, www.comvision.se