Köln förvandlas till Mecka för bokälskare

Mellan den 14 och 21 mars är det dags igen för Europas största litteraturfestival – lit.Cologne – som arrangeras av och i staden Köln. Där presenteras de senaste trenderna inom litteratur och mängder av internationellt kända författare från hela världen delar i seminarier och läser ur sina verk. Bland andra medverkar nobelpristagaren Tomas Tranströmer. Svenska bokälskare kan snabbt, bekvämt och prisvärt ta sig dit och hem med Germanwings direktförbindelse mellan Stockholm Arlanda och Köln/Bonn.

Under två intensiva veckor presenterar lit.Cologne en högklassig blandning av internationella och tyskspråkiga författare. I en mängd olika event kopplas teater, musik, film och bildkonst ihop med läsupplevelser. En del uppläsningar kommer att ske på engelska och yngre läsare kan parallellt med festivalen besöka lit.kid.Cologne, som erbjuder uppläsningar och event på ovanliga och spännande platser. Mer information och komplett program för årets lit.Cologne finns på www.litcologne.de

Germanwings, ett av de mest populära lågprisbolagen i Europa, har en direkt flygförbindelse mellan Stockholm Arlanda och Köln/Bonn, med en restid på endast två timmar.

För mer information om Germanwings vänligen kontakta Cecilia Wikström, Comvision AB,

tel: 070 608 09 78, cecilia@comvision.se, www.comvision.se

Germanwings är ett av Europas ledande lågprisflygbolag och flyger till över 75 europeiska destinationer från sina sex tyska huvudflygplatser, Köln/Bonn, Berlin, Stuttgart, Hamburg, Dortmund och Hannover. Bolaget har en ung flotta bestående av 31 flygplan av modellen Airbus A319. Germanwings flyger direkt från Stockholm Arlanda till Köln/Bonn fyra gånger i veckan.

Boka flyg på www.germanwings.com eller ring 0770 930 733.