Möt Nemo och Ratatouille i hisnande filmutställning

Mellan den 6 juli 2012 och 13 januari 2013 kan en bit filmhistoria avnjutas på Bundeskunsthalle i Bonn. Hitta Nemo, Toy Story och Ratatouille är bara några av PIXAR Studios många imponerande filmiska höjdpunkter som visas i filmbolagets jubileumsutställning. Germanwings erbjuder svenska filmentusiaster snabba och prisvärda direktflyg från Stockholm Arlanda till Bonn.

Sedan starten för 25 år sedan har PIXAR producerat 12 långfilmer och en rad kortfilmer som har belönats med 14 Academy Awards och 36 Oscarsnomineringar. Under åren har filmbolaget, som är en del av Walt Disney Company, utmärkt sig genom sin intelligenta, kvicka humor, sin känsla för att skapa övertygande karaktärer och sin hisnande innovativa animationsteknik. Genom en mängd informativt och underhållande extramaterial erbjuder utställningen en fantastisk möjlighet att följa såväl den konstnärliga/kreativa som den tekniska processen bakom dessa filmiska höjdpunkter, från de första skisserna, teckningarna och skulpturerna till den färdiga filmen.

Mer information om utställningen PIXAR - 25 Years of Animation: www.bundeskunsthalle.de

Svenska filmentusiaster reser till Bonn på endast två timmar med Germanwings, som flyger direkt från Stockholm Arlanda till Köln/Bonn fyra gånger i veckan. Resan kan bokas på www.germanwings.com eller via telefon 0770 930 733.

För mer information om Germanwings vänligen kontakta Cecilia Wikström, Comvision AB,

tel: 070 608 09 78, cecilia@comvision.se, www.comvision.se

Germanwings är ett av Europas mest framgångsrika lågprisflygbolag. Bolaget flyger från sina huvudflygplatser i Köln/Bonn, Stuttgart, Berlin-Schönefeldt, Dortmund och Hannover till över 90 destinationer på den europeiska kontinenten, Israel och Nordafrika. Bolaget har en ung flotta bestående av 32 flygplan av modellen Airbus A319.