Oförglömlig romantisk fyrverkerifest i Köln

Den 14 juli lyser Köln upp av den stämningsfulla musikaliska fyrverkerishowen längs floden Rhen – ”Kölner Lichter”. Den årliga högtiden besöks årligen av hundratusenentals människor. Från Sverige reser man enklast direkt till Köln på två timmar med lågprisflygbolaget Germanwings från Stockholm Arlanda.

Det musikaliska fyrverkeriet som varje år i juli lyser upp natthimlen över Rhen skapar en mycket speciell stämning och lockar hundratusentals besökare. Den som vill kan ta en kryssning på floden, avnjuta nio olika fyrverkerier och färgglada bengaliska eldar och samtidigt hänge sig åt kulinariska fröjder och vacker musik ombord.

Åskådare som i stället väljer att uppleva ljusshowen från flodstranden hejar entusiastiskt fram den passerande konvojen av båtar och viftar med stearinljus. Åsynen av Kölns romantiska gamla stad upplyst av tusentals ljus är en oförglömlig upplevelse och klassisk folkfestival.

Vid 23.30 går finalen av stapeln från en ponton mitt i floden Rhen med den gamla staden som bakgrund, då det stora internationella fyrverkeriet avfyras synkroniserat med musik.

För svenskar är Köln ett nära resmål. Germanwings flyger billigt och bekvämt från Stockholm Arlanda direkt till Köln fyra gånger i veckan.

Mer information om Kölner Lichter: http://www.cologne-tourism.com

För mer information om Germanwings vänligen kontakta Cecilia Wikström, Comvision AB,

tel: 070 608 09 78, cecilia@comvision.se, www.comvision.se

Germanwings är ett av Europas mest framgångsrika lågprisflygbolag. Bolaget flyger från sina huvudflygplatser i Köln/Bonn, Stuttgart, Berlin-Schönefeldt, Dortmund och Hannover till över 90 destinationer på den europeiska kontinenten, Israel och Nordafrika. Bolaget har en ung flotta bestående av 32 flygplan av modellen Airbus A319.