Pilotstrejk hos Germanwings

Pilotstrejk hos Germanwings Tysklands pilotförening Cockpit har uppmanat det ledande lågprisflygbolaget Germanwings piloter att gå i strejk från den 22 till 25 februari. Flygbolaget räknar därför med trafikstörningar och beklagar att passagerare kan drabbas på grund av strejkåtgärderna. Germanwings har också förberett en reservtidtabell, som kommer att finnas på hemsidan www.germanwings.com. Denna tidtabell uppdateras löpande.
Germanwings erbjuder också sina passagerare kostnadsfri ombokning av flygningar under den aktuella perioden, till andra datum. Förutsättningen är, att avgången har bokats fram till den 16 februari klockan 23.59 och att avresedatum är före den 25 mars samt att avreseort och resmål inte ändras. I Sverige nås Germanwings på telefonnummer 0770 930 733 . Germanwings är ett av Europas ledande lågprisflygbolag och flyger till över 65 europeiska destinationer från sina fem tyska huvudflygplatser, Köln/Bonn, Berlin, Stuttgart, Hamburg och Dortmund. Bolaget har en ung flotta bestående av 27 flygplan av modellen Airbus A319. Germanwings flyger direkt från Stockholm Arlanda till Köln/Bonn och Berlin fyra gånger i veckan under vinterhalvåret. Boka på www.germanwings.com eller ring 0770 930 733 För mer information om Germanwings vänligen kontakta Lars-Ola Nordqvist, Comvision AB, Tel: 08 – 545 063 21, lars@comvision.se www.comvision.se