Pressresa: Kultur, mode och design i ett vinterskrudat Berlin

INBJUDAN TILL PRESSRESA

Kultur, mode och design i ett vinterskrudat Berlin

Avresa: måndag 6 december 12:45 Hemresa: onsdag 8 december 13:50 Upplev det bästa av ett vintrigt och juligt Berlin under en pressresa i början av december tillsammans med lågprisbolaget Germanwings och Visit Berlin. Vintern i Berlin är långt ifrån grå och tråkig. Då badar staden i ljus, omringas av musik och är full av aktiviteter. Med över 60 julmarknader i olika utföranden, julshower, vinterland och vintersportcenter erbjuder Tysklands huvudstad en storslagen julstämning. Stig in i en förtrollad julvärld bestående av flödande ljus, kulinariska läckerheter, julens alla dofter och en inspirerande shopping. I den mysiga värmen i bodarna visar hantverkarna prov på sin skicklighet. Ett spännande kulturprogram bidrar till feststämningen. Staden är dessutom ett av Europas största shoppingparadis med många lokala små affärer och stora internationella kedjor. Perfekt för alla julklappsinköp. Avrunda julklappsjakten med avslappande bad och massage på någon av de många spa-anläggningarna. Berlin är weekendstaden som erbjuder något för alla och ger en fantastisk upplevelse och massor av möjligheter.
Välkommen på en pressresa till Berlin i julens, kulturens, modets och designens tecken. Är du eller någon på din redaktion intresserad av att delta i pressresan den 6-8 december vänligen hör av dig snarast till Emelie Berg på Comvision, Informationsansvarig Germanwings Sverige på tel. 08-545 063 25 eller e-mail emelie@comvision.se. Vinterhälsningar, Germanwings och Visit Berlin

Monday, December 6 12.45 pm Departure Sweden 2.25 pm Arrival in Berlin and departure to the hotel Following Check in at the hotel 5 pm Meeting in the hotel lobby for the evening program 5.30 pm Tea Ceremony at the Tadschikische Teestube (Tajik tea room) Following Berlin Christmas market tour / visit some of the most beautiful markets here in town Following Dinner in a well chosen restaurant Tuesday, December 7 10.20 am Meeting with the Swedish speaking guide in the hotel lobby 10.30 am Private shopping and design lifestyle tour incl. lunch to discover the latest shopping trends, meet Berlin fashion designers and see the hot spots 3.30 pm End of the tour Following Free time for individual research / or visit of a spa in Berlin Evening Meeting in the hotel lobby with Visit Berlin press contact and following dinner / show (depending on the offers – classical concert or revue show) Wednesday, December 8 Morning Check out / the luggage stays at the hotel Following Free time for individual research with tips by Visit Berlin Noon individual departure to the airport 1.50 pm Departure to Sweden 3.25 pm Arrival Sweden