Spännande nyheter på konstmässan i Köln

Vid årets upplaga av konstmässan i Köln – Art Cologne – tas nya spännande grepp. För första gången inkluderas även New York’s New Art Dealers Alliance (NADA) i ett unikt transatlantiskt samarbete. Vid mässan, som pågår 18-22 april, medverkar cirka 200 välrenommerade internationella gallerister. Bekvämaste resan till konstmässan går med Germanwings som har direktförbindelse mellan Stockholm Arlanda och Köln/Bonn.

Art Cologne, som i år anordnas för 46:e gången, står som värd för den första upplagan av NADA Cologne. Därmed skapas en transatlantisk bro mellan New Yorks konsthandlare och världens äldsta konstmässa.

Mellan 18 – 22 april visar cirka 200 välkända nationella och internationella utställare upp Classic Modern, efterkrigs- och samtida konst i Köln Exhibition Centre. Den populära programdelen New Contemporaries kommer i år, tack vare det nya partnerskapet med NADA, att presentera banbrytande trender och det allra senaste inom samtida konst.

Mer information om årets Art Cologne finns på www.artcologne.com

Mässan är populär för svenska besökare, som bekvämast flyger med Germanwings, ett av de mest populära lågprisbolagen i Europa. De har en direkt flygförbindelse mellan Stockholm Arlanda och Köln/Bonn med en restid på endast två timmar.

Boka flyg på www.germanwings.com eller ring 0770 930 733.

För mer information om Germanwings vänligen kontakta Cecilia Wikström, Comvision AB,

tel: 070 608 09 78, cecilia@comvision.se, www.comvision.se

Germanwings är ett av Europas ledande lågprisflygbolag och flyger till över 75 europeiska destinationer från sina sex tyska huvudflygplatser, Köln/Bonn, Berlin, Stuttgart, Hamburg, Dortmund och Hannover. Bolaget har en ung flotta bestående av 31 flygplan av modellen Airbus A319. Germanwings flyger direkt från Stockholm Arlanda till Köln/Bonn fyra gånger i veckan.