• Germanwings/

Stor efterfrågan på flyg till marockanska Nador – Germanwings tidigarelägger öppnandet av flygsträckan

Nador i Marocko är en av de nya afrikanska destinationerna i Germanwings linjenät i sommartidtabellen. Flygningar till Nador var planerade att börja den 25:e maj men trycket efter biljetter har varit så stort att det tyska lågprisflygbolaget har tidigarelagt linjestarten till den 30:e mars.

Germanwings hade planerat att inleda flygningar till Nador i Marocko den 25 maj. Det har dock visat sig att bokningstrycket för destinationen är mycket stort och det tyska budgetflygbolaget har bestämt sig för att tillgodose kundernas efterfrågan. Därför har man tidigarelagt ruttens öppnande till den 30 mars. Flighterna till Nador utgår från Germanwings huvudflygplats Köln/Bonn – dit bolaget har smidigt direktflyg från Stockholm Arlanda.

Berber-staden Nador ligger i nordöstra Marocko i en av de vackraste regionerna i Nordafrika. Naturen är dramatisk och staden ligger vid lagunen Mar Chica, eller Bhar Amezzyan. I närheten finns även de två vulkanerna Djebel Sebt och Djebel Tazoud. Nador är en populär stad under stark framväxt samt landets mediecenter.

Flygresan till Nador bokas enklast på www.germanwings.com. Upptäck en annan del av Marocko – följ med serviceinriktade och bekväma Germanwings till Nador.

För mer information om Germanwings vänligen kontakta Karina Wrobel, Comvision AB, tel: 0706 89 11 36, karina@comvision.sewww.comvision.se

Germanwings är ett av Europas ledande lågprisflygbolag och flyger till över 75 destinationer från sina sex tyska huvudflygplatser, Köln/Bonn, Berlin, Stuttgart, Hamburg, Dortmund och Hannover. Bolaget har en ung flotta bestående av 30 flygplan av modellen Airbus A319. Germanwings flyger direkt från Stockholm Arlanda till Köln/Bonn fyra gånger i veckan.

Boka flyg på www.germanwings.com eller ring 0770 930 733.