Utklädda passagerare får gratis öl

Utklädda passagerare får gratis öl

Karnevalsklädda passagerare får gratis öl. Traditionen lever vidare för tredje året i rad ombord på det tyska lågprisflygbolaget, Germanwings.

Germanwings uppmärksammar och hyllar traditionsenligt den stora karnevalshögtiden i Köln. Under karnevalen i Köln, som äger rum varje år i februari, erbjuder bolaget alla passagerare som är utklädda under resan en gratis Kölsch. Kölsch är den berömda lokalt producerade ölen i Köln, ett överjäst öl med gyllene färg, påfallande ljus och med en lätt syrlig men läskande smak. Vanligen serveras det kyligt vid cirka 15 grader i mycket smala, raka glas som bara rymmer 0,2 l. På de många pubarna i staden beställer man gärna in en meter öl och korv.

Karnevalsfirandet börjar den 12 februari med Kvinnornas karnevalsdag och pågår fram till Askonsdagen den 17 februari med höjdpunkten på Rosmåndagen den 15 februari då den stora paraden genom Köln äger rum. Omkring en miljon människor beräknas delta i firandet och i princip alla klär ut sig i fina, färgglada kostymer.

Germanwings är "Köln-karnevalens festkommittés officiella flygbolag" och har den trevliga uppgiften att transportera många glada karnevalsfans till en av årets stora höjdpunkter.

För mer information om karnevalen besök www.koelntourismus.de

Germanwings är ett av Europas ledande lågprisflygbolag och flyger till över 65 europeiska destinationer från sina fem tyska huvudflygplatser, Köln/Bonn, Berlin, Stuttgart, Hamburg och Dortmund. Bolaget har en ung flotta bestående av 27 flygplan av modellen Airbus A319. Germanwings flyger direkt från Stockholm Arlanda till Köln/Bonn och Berlin fyra gånger i veckan under vinterhalvåret. Boka på www.germanwings.com eller ring 0770 930 733 För mer information om Germanwings vänligen kontakta Emelie Berg, Comvision AB, Informationsansvarig Germanwings Sverige, Tel: 08 – 545 063 25, emelie@comvision.se, www.comvision.se