Gernandt & Danielsson nr 1 i Prospera-rankning

Report this content

Gernandt & Danielsson klättrar till förstaplatsen i TNS Sifo Prosperas årliga rankning av Sveriges advokatbyråer.

Prosperas undersökning är en omfattande årlig undersökning av advokatbranschen. 226 av Sveriges största köpare av affärsjuridiska tjänster har betygsatt olika aspekter av advokatbyråernas tjänster. Totalt sett delar Vinge och Gernandt & Danielsson förstaplatsen, följda av Mannheimer Swartling och Cederquist.

Bland dem som lägger ned över 9 miljoner kronor om året på affärsjuridik, alltså landets största köpare av advokattjänster, rankas Gernandt & Danielsson allra högst, så även hos chefsjuristerna.

”Det är jätteroligt att det är de största och mest utmanande köparna av affärsjuridiska tjänster som lyfter oss till förstaplatsen. Resultatet är även ett kvitto på att vi har mycket skickliga medarbetare och att vårt långsiktiga kvalitetsarbete bär frukt. Det handlar bland annat om att vi arbetar i skräddarsydda team där erfarna jurister håller nära kontakt med klienten genom hela uppdraget”, säger Gernandt & Danielssons VD Tobias Larsson.

För mer information kontakta:

Tobias Larsson +46 8 670 66 10, e-post: tobias.larsson@gda.se

Gernandt & Danielsson är en av Sveriges ledande advokatbyråer. Vi är cirka 100 anställda. Vi anlitas ofta i de mest komplicerade och krävande uppdragen. Vi strävar ständigt efter att vara den bästa affärsjuridiska advokatbyrån i Sverige.