Med Aromhusets Vispgrädde Arom Choklad får grädden chokladsmak

Report this content

Grädde är en vanligt förkommande ingrediens i bakverk och nu har Gert Strand AB kommit ut med tre smaker till sitt nya koncept vispgräddearomer, där Vispgrädde Arom Choklad väntas bli populär. Ett nytt, stort intresse för bakning har väckts bland oss svenskar. Vi gör hembakta godsaker som aldrig förr och eftersom att allt finns så lättillgängligt idag så investerar vi i den ena bakningstillbehöret efter det andra. Aromhusets vispgräddearomer kommer snart att stå på var och varannan svensks bakningshylla.

Bakning är så roligt och att äta godsaker är något som många av oss känner stor passion inför. Choklad råkar vara den mest omtyckta sötsaken och återfinns i allt från lösgodis till exklusiva bakverk. När det gäller bakelser så toppas de inte sällan av grädde och med Gert Strands nya Vispgrädde Arom Choklad så kan man få sin grädde med fyllig chokladsmak utan att tillsätta vare sig socker eller sötningsmedel.

Strands vispgräddearomer ger också grädden lite färg så vispgrädden som smaksätts med Vispgrädde Arom Choklad får en lätt ljusbrun färg, något som ser mumsigt ut på den varma chokladen, på glassdesserten, på den lyxiga koppen kaffe eller tillsammans med lite hasselnötter om man t ex går på någon kolhydratsreducerad diet av typen LCHF.

Man tillsätter Vispgrädde Arom Choklad innan man vispar grädden och använder man en gräddsifon så häller man bara upp aromen tillsammans med grädden innan man skruvar i sifonampullen. Ut kommer den färdiga, smaksatta, ljusbruna grädden spritsad till fin form. När man serverar grädde ur en gräddsifon så bör godsaken ätas direkt eftersom grädden ur en gräddsifon snabbt sjunker.

Många testar, och frälses, idag av dieter som går ut på att man utesluter kolhydrater ur sin diet. Socker är rena kolhydrater och ett stort tabu när man går på LCHF (Low Carb High Fat), fett är dock tillåtet i näst intill hur stora mängder man önskar så grädde är en given hit när sötsuget tränger sig på. Om man blandar lite av Aromhusets Vispgrädde Arom Choklad i sin grädde så blir den genast med mumsig och saknar man sötma så kan man tillsätta någon droppe sucralose som är ett godkänt sötningsmedel för LCHF:are.

Är man inte bekymrad över sitt kolhydratintag så vill man kanske söta sin grädde med vanligt socker och det går hur bra som helst tillsammans med vispgräddearomerna. Använder man en gräddsifon ska dock helst sockret som tillsätts vara i flytande form så att sockerkristallerna inte korkar igen sifonen.

Produkterna under varunamnet Aromhuset har tidigare begränsats till aromer för kolsyrat vatten och kaffearomer. Fram tills nyligen har det funnits 16 olika smaker för bordsvatten och fyra för kaffe, men fyra nya bordsvattenaromer lanseras också nu samtidigt som det nya konceptet med vispgräddearomer.

Vispgräddearomerna finns än så länge i tre smaker – Choklad, Jordgubbe och Blåbär. Alla ger både mjuk och fyllig smak, utan att tillsätta sötma, plus trevlig färg - ljusbrun, rosa och blå. Ska man t ex dekorera barnens födelsedagstårtor så passar dessa smaker fantastiskt bra eftersom de ger så fin färg till grädden. Man kan också blanda smakerna om man vill. Jordgubbe och Blåbär tillsammans ger lila färg och god smak mix mellan de mumsiga bären. Vispgrädde Arom Choklad gör sig bäst på egen hand.

Vispgrädde Arom Choklad, plus allt annat ur Aromhusets sortiment, finns att köpa online på www.allt-fraktfritt.com.

För ytterligare information: tillverkas av Gert Strand AB och säljs över hela landet i välsorterade butiker, bl.a. här http://allt-fraktfritt.com/aromer-for-vispgradde-82/30-ml-83/vispgradde-arom-choklad-30-ml-724.html
Thomas Ström

Epost: thomas (at) gertstrand.se
Fax 040-18 30 25
www.gertstrand.se

Gert Strand AB är ett innovationsföretag som utvecklar och levererar produkter framför allt till bryggeri och dryckesindustrin, främst utomlands. Många produkter packas också i konsumentpack.

Taggar: