En REN revolution i Stockholms undre värld

Report this content

​I morgon den 17 juni är ni varmt välkomna att se Plastic Omniums nya unika tvättbil rengöra underjordiska sopanläggningar i Sundbyberg, Stockholm.

Plastic Omnium med säte i Frankrike, gör nu en Sverigelansering av en unik tvättbil för rengöring av underjordiska sopstationer.

Premiärvisning sker på Furuvägen 24 i Sundbyberg torsdagen den 17 juni mellan kl 10 och 13. Man kommer att få se hela den underjordiska delen av en sopanläggning lyftas upp och och tvättas ovan jord. Man kan med hjälp av tvättbilen således rengöra både området under jorden och inuti själva behållaren.  – Tvättbilen finns redan i ett flertal andra Europeiska länder men är en ren revolution för Sverige, säger Pär Ramberg, representant för Plastic Omnium i Sverige, lite underfundigt.

– Med dagens miljö- och hälsomedvetenhet ligger det nog i de flestas intresse att hålla rent kring sina sopor. Därför hoppas vi och tror att den unika service vi tillhandahåller kommer att bli ett framgångskoncept, avslutar Pär Ramberg.

För mer information, kontakta Pär Ramberg 070-372 70 72,
p.ramberg@plasticomnium.se
PlasticOmnium A
Box 6762, 801 74 Gävle