Framgångsrik lansering av MaxSnus.no på den norska marknaden

NTG lanserade MaxSnus.no i Norge den 1 juni 2019.

Trots strikta marknadsföringsbegränsningar för snus i Norge är NTG mycket nöjd med försäljningen under de första två månaderna.

VD Morten Hansson kommenterar; Jag är nöjd med lanseringen och resultatet hittills efter bara två månader på marknaden. I Norge är extern reklam för snusprodukter inte tillåten, men i dag har NTG mer än 100 000 norska kunder på MaxGodis.se-plattformen, och vi ser att den här webbplatsen också lockar kunder till MaxSnus. I princip är detta ett fritt kundflöde för oss. Med den omsättningstakt som vi nu upplever på MaxSnus är det inte osannolikt att snusför-säljningen kan stå för mer än 30% av koncernens omsättning nästa år.

För ytterligare information kontakta Morten Hansson, VD, Net Trading Group NTG AB,
tel: +47 908 44 078,
morten@maxgodis.se

Denna information är sådan information som Net Trading Group NTG AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 31 juli 2019.

Morten Hansson, VD, Net Trading Group NTG AB (publ)
E-post: morten@maxgodis.se

Om Net Trading Group NTG AB (publ)

NTG har etablerat en e-handelsplattform för försäljning av FMCG (Fast Moving Consumer Goods) såsom konfektyr, godis, läsk, snacks, vitaminer, hälsokost, djurgodis och andra närrelaterade produkter såsom tex snus. NTGs målsättning är att bli den primära e-handelsplattformen för FMCG till den nordiska marknaden.