GET GROUP SÄKRAR DOMÄNNAMN OCH EU-VARUMÄRKE FÖR VÄRLDENS FÖRSTA GEOTERMISKA DIGITALA TOKEN

GET Group AB (publ.) (”GET Group” eller ”Bolaget”) säkrar domännamn och EU-varumärke för det dotterföretag som ska ge ut och äga världens första geotermiska digitala token (”Token”)

Det säkrade domännamnet för GET Groups nuvarande och framtida geotermiska digitala tillgångsstrategi är ’geothermaldigitalassets.com’.

EU-varumärkesansökan som lämnats in för världens första geotermiska token är "GET GEO TOKEN". Det säkrade domännamnet för världens första geotermiska token är ’getgeotoken.io’.

GET Group utvecklar inledningsvis ramverket till och villkoren för sin Token och planerar att dela ut en andel av dessa Tokens till GET Groups aktieägare pro-rata, och på frivillig basis (opt-in). Detta utgör en del av Bolagets så kallade ”closed-loop”-upplägg för Tokens-distribuering och Bolaget har för avsikt att distribuera sådana Tokens kostnadsfritt. En sådan utdelning måste godkännas av en bolagsstämma. Genom upplägget kan Get Groups aktieägare gynnas direkt av framtida förändringar i token-värdet, utöver den indirekta exponeringen mot token-värdet som de redan har som aktieägare i GET Group.

”Efter att Get Groups Token har utvecklats och noterats på Ultra Exchange kommer den enskilda initiala investeringen som har gjorts av våra aktieägare blir två – som en delad belöning till alla”, säger Beitnes.

Bolaget kommer att offentliggöra information om villkoren för dessa Tokens när villkoren är slutgiltigt fastställda och gå ut med en kallelse till en bolagsstämma när dessa Tokens har emitterats till bolaget och är färdiga att distribueras.

För ytterligare information kontakta:

Lars Beitnes, VD

Mejl: lars.beitnes@getgroup.se

Investor Relations: ir@getgroup.se

Om GET Group:

GET Group AB (publ.) (ticker: GETG) är ett investmentbolag med fokus på energi och hållbarhet. Vi skapar världens mest lockande börsnoterade ESG-bolag genom att äga och finansiera de unika teknikbolag som arbetar med energiproduktion och energibesparingar. Vår vision är att aktivt bidra till världens övergång till hållbar energi. GET Group AB (publ), c/o Mcon AB, Södra Larmgatan 4, SE-411 16 Göteborg. För mer information: www.getgroup.se | www.rock.energy | www.lightcircle.io