Kommuniké från extra bolagsstämma i GET Group AB (publ)

Den 16 juni 2022 hölls extra bolagsstämma i GET Group AB (publ) (”Get Group” eller ”Bolaget”). Extra bolagsstämman genomfördes enbart genom förhandsröstning (s.k. poströstning) med stöd av tillfälliga lagregler. Extra bolagsstämman fattade beslut enligt följande.

Fastställande av antalet styrelseledamöter och styrelsesuppleanter

Beslutades, i enlighet med aktieägarnas förslag, att styrelsen ska bestå av tre ledamöter utan styrelsesuppleanter.

Val av nya styrelseledamöter och ny styrelseordförande

Beslutades, i enlighet med aktieägarnas förslag, att välja Bruno Soutinho, Christian Börner och Ole Dalan till nya styrelseledamöter för tiden intill nästa årsstämma. Beslutades vidare att välja Bruno Soutinho till ny ordförande i styrelsen för tiden intill nästa årsstämma. Noterades att den nya styrelsen ersätter tidigare styrelse.

Bruno Soutinho

Bankman med 15 års erfarenhet från EuroBic och BNF Bank. Universitetsutbildning i ekonomi. Privat investerare, styrelseledamot och affärskonsult inom flera branscher.

Christian Börner

Erfaren bankman med högre chefsbefattningar i Nomura, ABN AMRO och ING. Ledamot i styrelsen (Eng. Supervisory Board) för banker och rådgivare till bolag i olika faser av affärscykeln, från omstrukturering till börsnotering.

Ole Dalan

Delägare vid advokatfirman Kristensen Berg DA i Oslo. Juristexamen från Universitetet i Oslo. Styrelseordförande och styrelseledamot i flera branscher.

Fastställande av arvode till styrelsen

Beslutades, i enlighet med styrelsens förslag, att inget arvode ska utgå till styrelsen.

Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 20 juni 2022, kl. 21:00 CEST.

För ytterligare information om Bolaget, vänligen kontakta:

Ole Dalan, VD

E-post: ole.dalan@getgroup.se

www.getgroup.se

Om GET Group

GET Group är ett investeringsbolag med fokus på energi och hållbarhet. Vi skapar världens mest övertygande börsnoterade ESG-teknikföretag genom att äga och finansiera de unika teknikföretagen som är engagerade i energiproduktion och energibesparing.

GET Group AB (publ), c/o Mcon AB, Södra Larmgatan 4, 411 16 Göteborg

www.getgroup.se | www.rock.energy | www.lightcircle.io