Michaelsen att avgå

Reidar Michaelsen, styrelseledamot i GET Group AB (publ) (’GET Group’ eller ’Bolaget’) har meddelat styrelsen att han kommer att lämna styrelsen på grund av personliga skäl

”På grund av personliga skäl har jag beslutat att lämna styrelsen i Bolaget. Jag har meddelat styrelsen och ordföranden att jag kommer att avgå som styrelseledamot med omedelbar verkan, säger Reidar Michaelsen.

Michaelsen valdes till ordförande i GET Group i april 2021 och har bidragit till att omvandla företaget till en hållbarhetsgrupp med starkt fokus på geotermisk energi.

”GET Group har uppnått betydande milstolpar och gått in i nya strategiska riktningar och investeringar under Michaelsens mandatperiod. Han har varit ansvarig för att lägga till en venture- och affärsutvecklingskultur i GET Group som har gjort GET Group till det företag det är idag och jag vill tacka Michaelsen för alla hans bidrag och engagemang för GET Group”, säger Lars Christian Beitnes, VD i GET Group.

För mer information om Bolaget, vänligen kontakta:

Lars Christian Beitnes, VD

E-post: ir@getgroup.se

www.getgroup.se

Denna information är sådan som GET Group AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 9 februari 2022, kl. 07:30 CET.

Om GET Group:

GET Group är ett investeringsbolag med fokus på energi och hållbarhet. Vi skapar världens mest övertygande börsnoterade ESG-teknikföretag genom att äga och finansiera de unika teknikföretagen som är engagerade i energiproduktion och energibesparing.

GET Group AB (publ), c/o Mcon AB, Södra Larmgatan 4, SE-411 16 Göteborg

www.getgroup.se | www.rock.energy | www.lightcircle.io