• GET Group AB/

Net Trading Group NTG AB: Kokong specialversion Isfjäll pristagare på prestigefyllda Consumer Electronics Show (CES)

Vi är stolta över att kunna meddela att vår speciella Kokong-version Isfjäll, som symboliserar hur vardagliga elbesparingar bidrar till planetens hållbarhetspåverkan, har vunnit TWICE Picks Award på årets CES Picks Awards.

- Även CES var virtuell i år, det är fortfarande epicentrum för konsumentteknik i världen. Picks Awards har utformats för att hjälpa exceptionella produkter som sticker ut bland de många tillkännagivanden som görs under showen, och årets vinnare förtjänar att märkas och firas. Grattis till alla vinnande företag, säger Grant Morgan, redaktör TWICE.

CES ( https://www.ces.tech/About-CES.aspx  ) är den mest inflytelserika tech händelsen i världen. Det är här flera av de världsförändrande innovationerna inom hemelektronik har annonserats sedan 1967.

VD Morten Revill deltog CES för att presentera världens första autonoma smarta uttag, Kokong, nu anpassats för att uppfylla de amerikanska normerna. Den nya, speciella Isfjäll introducerades också med glans.

- Vi är glada att vinna denna utmärkelse för vår senaste produkt. Varje år förbrukar USA ensamt mer än 20 miljarder US-dollar i passiv strömförbrukning. Det prisbelönta Kokong-uttaget, och nu specialutgåvan Isfjäll, sparar ström och minskar brandrisken, och det bästa är att absolut vem som helst kan använda det, säger Morten Revill.

Lanseringar i april
Priset delades ut med motiveringen att Isfjäll symboliserar hur vardagliga elbesparingar i hemmet kan bidra till global hållbarhet. Kokong och Isfjäll bidrar båda till att minska strömförbrukningen och risken för brand eller överhettning vid laddning, utan att du behöver göra något annat än att plugga in.

- Säkerhet i ditt eget hem är en av de viktigaste sakerna för varje människa och familj. Rädsla för eld är global, med Kokong kan du ladda säkert dag eller natt oavsett om du är 5 eller 105 år, och så ger sinnesfrid. Vi har stora förhoppningar på dessa produkter på den amerikanska marknaden, säger Morten Revill.

Både Kokong och den speciella isbergsutgåvan, Isfjäll, lanseras i USA i april.

Prisbelönta
Lightcircle of Norway och Kokong-uttaget har tidigare vunnit priser för enastående design, inklusive Norges mest prestigefyllda design & arkitektur award, The Doga Award.

BBC har också tidigare testat och sänt om Kokong på BBC World News program. Se här: https://www.bbc.com/news/av/technology-46826795

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Morten Revill, VD,
Telefon: +47 41637272,
E-post: morten@lightcircle.io

Denna information är sådan information som Net Trading Group NTG AB (publ) är skyldig att offentliggöra i enlighet med EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons byrå, för offentliggörande den 18 januari 2021 kl 09:00.

Net Trading Group NTG AB (publ) är utvecklare och producent av smarta och unika elektroniska konsumentvaror. Kokong-serien av smarta eluttag marknadsförs genom dotterbolaget Lightcircle AS.